اخبار

به دست آوردن مشتری جدید بیشتر از نگهداری مشتری هزینه دارد

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۴

خلاصه خبر

غلامی در سیزدهمین دوره مشاوره مقدماتی آنلاین خیاطی متقاضیان شهرستان بندرعباس که راستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان در شهرستان بندر عباس برگزار شد، گفت: به دست آوردن مشتری جدید چندین برابر بیشتر از نگهداری مشتری قبلی برای کسب و کارها هزینه دارد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان هرمزگان، درراستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان سیزدهمین دوره  مشاوره مقدماتی آنلاین خیاطی متقاضیان با تدریس خانم غلامی چهارشنبه 22اردیبهشت ساعت 14تا 16برای متقاضیان شهرستان بندر عباس برگزار شد.

غلامی، مدرس خیاطی در این دوره با اشاره به اینکه امروزه تکنولوژی در همه عرصه ها حرف نخست را میزند و هنر خیاطی نیز از این امر جدا نیست، گفت:همه ی ما شاهد رشد و پیشرفت تکنولوژی در تمام عرصه ها هستیم و حتی شگفت زده از این همه نوآوری های هر روزه بوده و در صدد آنیم تا ازاین دنیای عجیب و جذاب دور نمانده و خود را با آن همسو و هم جهت کنیم.

وی ادامه داد: اگر شما صاحب تجارت و کسب و کار هستید و می‌‌خواهید یک تجربه لذت ‌بخش برای مشتری ارائه دهید، باید درک کاملی از قوانین جدید و ارائه خدمات بهینه به مشتری و نگهداشت مشتری داشته باشید. و باید بررسی کنید که هم اکنون در چه نقطه ای قرار دارید و راهبرد هایی برای درگیر کردن مخاطبان خود به کار گرفته و در زمان های لازم از آن استفاده کنید.

غلامی ابراز کرد: به دست آوردن مشتری جدید چندین برابر بیشتر از نگهداری مشتری قبلی برای کسب و کارها هزینه دارد، بنابراین شرکت‌ها همواره باید در حال برنامه ریزی و ارائه راهکارهای بهینه برای نگهداشت مشتریان موجود خود باشند.

این مدرس اظهار کرد:حساسیت و ظرافت کار خیاطی بسیار بالاست. درصورت هرگونه اشتباهی الگوی مورد نظر برای کار به‌هم می‌ریزد و ساختمان کار از هم می‌پاشد. وی توضیح داد: مشتری‌ها بسیار تاکید دارند پارچه آنها به همان مدل و الگویی که می‌خواهند، دربیاید. البته این کار برای یک خیاط حرفه‌ای کار دشواری نیست اما در هرصورت مشتری‌ها سلایق و علایق متنوع و متفاوت از هم دارند که نمی‌توان با بی‌توجهی از کنار آن گذشت.

وی در پایان با پاسخ به سوالات متقاضیان در امر کسب و کار با اشاره به دلایل رکود بازار ، ناشناس بودن تولیدی، نداشتن مهارت در امر مشتری یابی و خیلی آیتم های دیگر  گفت: هر مشکلی ، راه حل های فراوانی دارد و فقط کافیست دقیق روی آن مشکل و راهای برون رفت از آن تمرکز کنیم.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان کشور  در حال برگزاریست.

انتهای پیام