اخبار

رسم الگو؛ اصلی ترین تفاوت در خیاطی است

هرمزگان تهران

۱۴۰۰/۰۳/۱۵

خلاصه خبر

پیشدار، در بیست و ششمین دوره آموزش تخصصی (مقدماتی) آنلاین خیاطی که راستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان در شهرستان بندر لنگه و بشاگرد برگزار شد، گفت: رسم الگو؛ اصلی ترین تفاوت در خیاطی است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان هرمزگان، درراستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان متقاضیان بیست و ششمین دوره آموزش تخصصی (مقدماتی) آنلاین خیاطی دوشنبه 27 اردیبهشت ماه با تدریس خانم پیشدار برای متقاضیان شهرستان بندر لنگه و بشاگرد برگزار شد.

فوضیه پیشدار، مدرس خیاطی گفت:خیاطی هم مانند هر هنر دیگری دارای متدهای مختلفی است. همه روش های خیاطی نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند و تفاوت اصلی آن ها در نحوه رسم الگوهاست. همه روش های رایج از جمله متریک، گرلاوین، مولر و روش های ایتالیایی و فرانسوی به نوبه خود دقت در دوخت دارند. دقت هر کدام از این متدها بستگی دارد که بخواهد چقدر یک لباس را قالب تن درآورید یا بخواهید ایراد های اندامی را برطرف کنید.

و ی با بیان اینکه با رعایت  اصول در خیاطی حرفه ای می‌شوید، ابراز کرد:افراد زیادی وجود دارند که حتی با گذراندن دوره های  گوناگون خیاطی نمی توانند خود را در زمره خیاطان حرفه ای قرار دهند و اعتبار لازم را کسب کنند.

پیشدار تصریح کرد: با ابزارهای حرفه­ای خیاطی کار کنید، اصول آماده سازی پارچه را رعایت کنید، چیدمان پارچه را به درستی انجام دهید، چیدمان الگو را جدی بگیرید، هنگام برش جنس پارچه را در نظر داشته باشید، به موقیت قطعات الگو توجه کنید، هنگام برش پارچه دقت لازم را به خرج دهید،به الگوهای واحد توجه کنید،باید بدانید همه لباس ها یک الگوی واحد دارند و آن الگوی اولیه بالاتنه است، یک الی چهار سانت اضافه ببریدقسمت پهلو لباس ۳ الی ۴ سانت،حلقه استین لباس ۲ سانت، ساسون های لباس ۱ سانت، سرشانه های لباس ۱ سانت، دور گردن لباس ۱ سانت، سجاف ۱سانت ودر ضمن درزی که می خواهید چرخ کنید را با صابون یا مداد مخصوص خیاطی علامت گذاری کرده و خط بکشید.

وی ادامه داد: در زمان مناسب به سراغ خیاطی بروید، نور فضا را در نظر بگیرید، تفاوت لباس‌های زنانه و مردانه را بشناسیم، همواره به روز باشید و مد روز را در نظر بگیرید، سوزن چرخ مناسب استفاده کنید.

وی در پایان با پاسخ به سوالات متقاضیان در امر کسب و کار با تاکید بر اینکه  اصلی ترین عنصر موفقیت خود شناسی وخود آگاهی است، گفت: اگر افراد از مهارت و استعداد های خود آگاه باشند، نقاط ضعف و قوت خود رابه خوبی بشناسند، می‌توانید نقاط‌ ضعف را مدیریت یا حذف کنند و به موفقیت دلخواه برسند.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان کشور  در حال برگزاریست.

انتهای پیام