اخبار

جلسه مشاوره و استعداد سنجی برای متقاضیان طرح نوین مشاغل خانگی /رئیس اتحادیه زنبورداران استان کردستان: مدیریت، اصل اساسی در تولید زنبور عسل است

كردستان

۱۳۹۷/۰۷/۰۸

متن کامل خبر

رئیس اتحادیه زنبورداران استان کردستان، با اشاره به اینکه درآمد تولید و بسته بندی عسل هر ساله متفاوت است، گفت: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی و مدیریت هر ساله متفاوت است، در واقع می‌توان گفت مدیریت، اصل اساسی در تولید زنبور عسل است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، مهران محمدی‌خواه امروز یکشنبه (8مهرماه) در جلسه توجیهی رشته تولید و بسته بندی عسل که در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دوره آموزشی این رشته از فردا آغاز می‌شود و در این دوره هر اقدامی که برای یادگیری شرکت کننده لازم باشد، برنامه ریزی و آموزش داده خواهد شد که بتوانند ایجاد شغل زنبورداری را برای خود به وجود بیاورند.

وی با اشاره به اینکه درآمد تولید و بسته بندی عسل هر ساله متفاوت است، افزود: شرایط آب و هوایی و مدیریت هر ساله متفاوت است در واقع مدیریت، اصل اساسی در تولید زنبور عسل است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان کردستان، عنوان کرد: در پایان این دوره آموزشی به افراد شرکت کننده گواهینامه حضور در دوره اعطا می‌شود و برای تامین بازار و همچنین دریافت وام نیز تا حد امکان به این افراد کمک خواهد شد.

وی به مزایای استفاده از ایجاد کندو زنبورعسل اشاره و تصریح کرد: گرده گل، بره موم، ژل رویال، زهر زنبور عسل، عسل طبیعی و عسل شکری از جمله محصولات زنبور عسل است که هر کدام از این محصولات جداگانه می‌توان به فروش برسد.

محمدی‌خواه ادامه داد: زهر زنبور جنبه درمانی داشته و به وسیله پزشکان می‌تواند جهت مداوای بیماران استفاده شود.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان کردستان، با اشاره به اینکه ابزار اولیه این رشته در دسترس و ارزان قیمت است، گفت: این رشته با کمترین سرمایه گذاری می‌تواند منبع درآمد خوبی در سال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اصل نگهداری تولید و بسته بندی عسل پدیده گرده فشانی است، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موثر در گرده افشانی وجود باد است و استان کردستان به لحاظ کوهستانی بودن بهترین منطقه برای تولید و بسته بندی عسل است.

لازم به ذکر است طرح توسعه مشاغل خانگی توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کردستان در تمامی شهرستانهای سطح استان در حال اجرا بوده که ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای از اهداف فاز دو  این طرح است و در این جلسات، نیازهای آموزشی متقاضیان مشخص و برنامه ریزی آموزشی صورت می‌گیرد و با حضور تسهیل گران تحت خدمت توانمندسازی جهاددانشگاهی قرار می‌گیرند.

در این جلسات همچنین راه‌های اتصال به بازار متقاضیان با هدف کمک به فروش محصولات تولید شده کسب و کارهای خانگی نیز بررسی می‌شود.