اخبار

صنایع دستی هرمزگان ظرفیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۵

خلاصه خبر

ناصریان در شانزدهمین دوره مشاوره تخصصی (پیشرفته) آنلاین رودوزی سنتی متقاضیان شهرستان بندرعباس که در راستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان، شهرستان بندر عباس برگزار شد، گفت: صنایع دستی هرمزگان ظرفیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان هرمزگان، درراستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان سیزدهمین دوره  مشاوره مقدماتی آنلاین خیاطی متقاضیان با تدریس خانم ناصریان شنبه 25اردیبهشت ساعت 15تا 17برای متقاضیان شهرستان بندر عباس برگزار شد.

ناصریان ، مدرس خیاطی گفت: کشورهای مختلف در پاویون‌های اختصاصی با عرضه صنایع دستی و محصولات بومی ضمن بازاریابی و بازارسازی برای دست ساخته‌های هنرمندان‌شان، فرهنگ، تاریخ و هنر خود را به جهانیان معرفی می‌کنند.

وی با تاکید براینکه هرمزگان تنها استان کشور است که دارای مجمع الجزایر و دسترسی به آب های آزاد است و این به منزله ورود به بازارهای جهانی و اقتصاد بین الملل است، ادامه داد: صنایع دستی استان هرمزگان ظرفیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد  نقطع ضعف در تولید نیست باید در حوزه تجارت تغییر رفتار بدهیم.

وی در پایان با پاسخ به سوالات متقاضیان در امر کسب و کار با اشاره به دلایل رکود بازار ، ناشناس بودن تولیدی، نداشتن مهارت در امر مشتری یابی و خیلی آیتم های دیگر  گفت: هر مشکلی ، راه حل های فراوانی دارد و فقط کافیست دقیق روی آن مشکل و راهای برون رفت از آن تمرکز کنیم.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان کشور  در حال برگزاریست.

انتهای پیام