اخبار

فعالان مشاغل خانگی، مشمول ثبت اظهارنامه انطباق استاندارد شدند

خراسان جنوبي

۱۴۰۰/۰۳/۲۲

خلاصه خبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ "شیوه نامه ثبت اظهارنامه انطباق در حوزه مشاغل خانگی" به استان ها ابلاغ شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ "شیوه نامه ثبت اظهارنامه انطباق در حوزه مشاغل خانگی" به استان ها ابلاغ شد.

محمدمهدی راستگو مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تشریح موضوع این شیوه نامه گفت: هدف از تدوین این شیوه نامه، تعیین نحوه ثبت اظهار نامه انطباق در حوزه مشاغل خانگی به منظور ساماندهی و حمایت از این بخش می باشد.

وی افزود: شیوه نامه ثبت اظهارنامه انطباق در حوزه مشاغل خانگی برای ثبت اظهارنامه انطباق محصول در حوزه مشاغل خانگی(محصولات مشمول ماده 8 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی) به کار می رود اما برای محصولات مشمول مقررات اجرای استانداردهای اجباری و مواد غذایی کاربرد ندارد.

راستگو ادامه داد: مسئولیت اجرای این شیوه نامه بر عهده ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل استاندارد در استان ها می باشد که در صورت درخواست متقاضی اجرایی شده و درخواست ثبت آن برای متقاضیان اختیاری می باشد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل اظهار داشت: بر اساس این شیوه نامه ، آن دسته از فعالیت هایی که با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی توسط عضو و یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اختلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید محصول و یا خدمت می شود(مشاغل خانگی) مشمول بهره مندی از اظهارنامه انطباق خواهند بود.

راستگو افزود: اظهار نامه انطباق، اظهارنامه ای است که از سوی متقاضی برای ایجاد اطمینان از مطابقت ویژگی های محصول با یک استاندارد معین اظهار می شود و ضروری است موارد اظهار شده توسط متقاضی با استاندارد اعلام شده مطابقت داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از انجام مراحل مندرج در شیوه نامه توسط اداره کل استاندارد مطابق اظهارنامه ثبت شده تولید کننده، گواهی اظهار نامه انطباق ثبت می شود و پس از تکمیل مراحل، شماره ثبت اظهار نامه انطباق، که کدی است که توسط سازمان ملی استاندارد به تولید کننده اختصاص می یابد، به متقاضی واگذار می شود.