اخبار

پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در جهت رونق مشاغل خانگی در همدان

همدان

۱۴۰۰/۰۳/۲۲

خلاصه خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد برای رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی در استان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی و طرح های مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخته شده و فعالان فرش نیز می توانند از این حمایت‌ها بهره مند شوند.


متن کامل خبر

«ظاهر پورمجاهد» روز چهارشنبه، 19 خرداد ماه در جلسه کمیته فرش استان همدان که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، اظهار کرد: استان‌ها نقشی در تدوین قوانین و سیاست‌های کلی حوزه فرش ندارند و قوانین و مصوبات این حوزه در سطح کلان باید دارای ثبات و پایداری باشد تا تلاش مدیران و فعالان هنر صنعت فرش در نقاط مختلف کشور منجر به نتیجه مطلوب که همانا رونق اقتصادی این صنعت برای درآمدزایی و ارزآوری است، شود.

وی تاکید کرد: استان همدان نیز در عرصه حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی را انجام داده که در ادامه به پشتیبانی و کمک مدیران کشوری نیاز دارد.

پورمجاهد با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات صنعت تولید و عرضه فرش دستباف در همدان، گفت: به همت استاندار و همراهی برخی دلسوزان، انجمن فرش استان و تمامی فعالان این حوزه شامل ریسنده، رنگرز، طراح، بافنده و تاجر در این تشکل ساماندهی شده اند.

او با بیان اینکه ۵۰ هزار بافنده در استان همدان مشغول تولید فرش هستند، افزود: بیمه بافنده ها و آموزش نسل جدید فعالان و علاقه مندان این هنر صنعت نیز از جمله اولویت‌های محوری انجمن فرش استان همدان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد برای رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی در استان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی و طرح های مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخته شده و فعالان فرش نیز می توانند از این حمایت‌ها بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: تولید فرش یک کار اقتصادی و مقرون به صرفه با ایجاد اشتغال پایدار است و استانداری همدان آمادگی لازم برای حمایت از شاغلان این صنعت ارزنده را دارد.

به گفته پورمجاهد، فرش همدان دارای نقشه های اصیل و پرآوازه ای است و تاجران و بازرگانان باید در زمینه بازار سنجی و شناخت سلیقه مشتری به ویژه برای صادرات این محصول اقتصادی به کشورهای خارجی برنامه ریزی و تلاش هدفمندی داشته باشند