اخبار

برگزاری نشست تخصصی با پیشرانان طراحی و دوخت پارچه در سمنان

سمنان

۱۴۰۰/۰۳/۲۲

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان نشست تخصصی با پیشرانان طراحی و دوخت پارچه(خیاطی) و انعقاد تفاهمنامه همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان برگزار شد.


متن کامل خبر

انعقاد تفاهمنامه همکاری با دو نفر از پیشرانان در حوزه طراحی و دوخت پارچه با هدف کمک به اتصال به بازار  متقاضیان از طریق اخذ سفارشات و همچنین همکاری در راه اندازی" مرکز آموزش دوره های طراحی و دوخت" در شهرستان مهدیشهر برای متقاضیان طرح و برگزاری کارگاه و دوره های تخصصی برای متقاضیان از جمله موضوعات برگزاری این نشست بود.

کمک به برند سازی و استاندارد سازی محصولات با تکیه بر دانش روز  و کمک به فروش اینترنتی و بازاریابی، محصولات تولیدی متقاضیان و همکاری در برپایی نمایشگاه های لباس و کمک به دریافت مجوزها و تائیدیه های لازم از دستگاه های ذیربط، همکاری در تامین منابع و سخت افزار لازم جهت متقاضیان از طریق دستگاه های متولی و نهادهای وبنیادهای، خیریه در استان نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.