اخبار

به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی صورت گرفت

آذربايجان غربي

۱۴۰۰/۰۳/۲۳

خلاصه خبر

وبینار آموزشی تخصصی طرح ملی مشاغل خانگی با موضوع" تهیه شناسنامه محصول" به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.


متن کامل خبر

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی مهندس مهمان نجف نژاد کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی در این وبینار آموزشی تخصصی بااشاره به اینکه هر نوع فعالیت اقتصادی که در محل سکونت شخصی با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود را کسب و کار خانگی گویند، بر اهمیت کسب و کار خانگی تاکید کرد و افزود: امروزه کسب و کارهای خانگی از بخشهای حیاتی و ضروری فعالیتهای اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب میشوند. کسب و کار خانگی از نظر ایجاد شغل ، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور میشوند. همچنین برای جوانان ، کسب و کارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی کسب و کار شخصی است، زیرا راه اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع کسب و کار ساده و آسان است.

 وی بااشاره به سابقه کسب و کارهای خانگی تصریح کرد:  کسب و کارهای خانگی در ایران سابقه دیرینه دارند. بسیاری از صنایع دستی که امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سکونت افراد تولید میشده اند. بطور کلی کسب و کار خانگی پدیده جدیدی نیست ،بلکه در نتیجه تغییرات و تحولاتی که در فعالیتهای اقتصادی - اجتماعی امروز به وجود آمده به آن توجه بیشتری شده است و این نوع کسب و کارها روز به روز گسترش و توسعه می یابند.

 نجف نژاد به مراحل شناسنامه دار کردن محصول اشاره کرد و گفت: تعیین هدف و ایده،تعیین استراتژی،پیش‌بازاریابی،بازبینی و اصلاح،برندینگ،توسعه،رشد، تکمیل و اصلاح ساختاری،بازاریابی و توزیع گسترده،یافتن گروه هدف یا تارگت،محصولات مشابه-محصولات جانبی،بسته بندی،نیروی کار و محاسبه قیمت نهایی-امور مالی جهت توسعه-پیش‌بینی بحران-بررسی نوسانات بازار فروش و مراحل شناسنامه دار کردن محصول است.