اخبار

بازارچه‌های محلی پلی برای اتصال محصولات به بازار

زنجان

۱۴۰۰/۰۳/۲۵

خلاصه خبر

مشاور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اختصاص بازارچه‌های محلی موقت در مناطق پرتردد سبب جذب مشتریان برای تولیدات می‌شود.


متن کامل خبر

محمد قربانلو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی می‌توان به حوزه مشاغل خانگی ورود پیدا کرد اما در وهله نخست باید برنامه‌ریزی مناسبی برای بازاریابی و فروش آن‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارهای فروش محصولات صنایع‌دستی، افزود: اختصاص بازارچه‌های محلی موقت در مناطق مناسب و پرتردد شهر برای عرضه تولیدات خانگی و شناخته شدن برای عموم و در نتیجه استقبال بهتر مردم از این محصولات، از جمله عوامل تاثیرگذار در زمینه توسعه این کسب و کارها به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: تبلیغات ضعیف محلی و ملی، نبود خوشه کسب و کار، نبود قابلیت اتصال به بازار و نبود فروش اینترنتی و آنلاین، نبود بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مختص مشاغل خانگی و نداشتن مهارت‌های لازم برای بازاریابی فروش و نیز حمایت نشدن بیشتر و بهتر ارگان‌هایی مانند شهرداری‌ها و ...،  از عمده نقاط ضعف متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی است.

مشاور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: جهاددانشگاهی با توجه به ماهیت ارتباطی بالایی که دارد، به عنوان تسهیل‌گر و مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گزینه مناسبی برای اجرای این طرح است. بر اساس پیش‌بینی‌ها جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی است.

قربانلو با اشاره به رسته‌های پیش‌بینی‌ شده برای زنجان و لزوم مشارکت اقتصادی زنان در جامعه، خاطرنشان کرد: همه رشته‌ها را زنان هم می‌توانند انجام دهند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به اینکه صنایع‌دستی بخش عمده‌ای از رسته‌ها را تشکیل می‌دهد، شرایط مناسب و بهتری برای این قشر فراهم کرده است.