اخبار

جهاددانشگاهی تمام توان خود را برای حل معضل بیکاری در کشور به میدان عمل آورده است

تهران

۱۳۹۶/۰۷/۱۱

متن کامل خبر

دکتر طیبی با اشاره به برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار، تصریح کرد: جهاددانشگاهی تمام توان فرهنگی، علم و فناوری، آموزشی و کارآفرینی خود را با گستره جغرافیایی سراسر کشور در خدمت این برنامه قرار خواهد داد.

دکتر حمیدرضا طیبی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل جهاددانشگاهی در سال ۵۹ الگوسازی توان کشور و رسیدن به پیشرفت پایدار بود.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: عناصر مهم پیشرفت شامل توسعه فرهنگی برای آماده سازی زیرساخت های فکری پیشرفت، توسعه آموزش های تخصصی و مهارت محور برای تربیت نیروی انسانی، توسعه علمی و فناوری به عنوان ابزار مورد استفاده پیشرفت و رقابت پذیری و کارآفرینی و تجاری سازی برای تبدیل علم به ثروت است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی توانسته در این حوزه الگوسازی های خوبی انجام دهد و علاوه بر ایجاد روحیه خودباوری و تقویت هویت ملی در بخش فرهنگی، مراکز آموزشی خوبی تاسیس کند و از طرفی در بخش توسعه فناوری توانسته در مرز علم نیز حرکت کند.

دکتر طیبی تاکید کرد: امروزه هیچ کشوری فناوری را که ابزار پیشرفت و رقابت است در اختیار کشور دیگری قرار نمی دهد از این رو اگر صاحب فناوری نشویم اقتصاد رقابت پذیری نیز نخواهیم داشت.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار، تصریح کرد: جهاددانشگاهی تمام توان فرهنگی، علم و فناوری، آموزشی و کارآفرینی خود را با گستره جغرافیایی سراسر کشور در خدمت این برنامه قرار خواهد داد.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی در هشت استان برای ۲۰ هزار نفر امروز، ۱۱ مهرماه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی امضا شد