اخبار

تقدیر استاندار ایلام از اجرای طرح مشاغل خانگی در استان: این مشاغل باید در کشور و استان جا بیفتد

ايلام

۱۳۹۷/۰۵/۱۵

متن کامل خبر

استاندار ایلام از تلاش‌های جهاد دانشگاهی کشور و استان در زمینه طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی تقدیر کرد و این طرح را اشتغالزا دانست.


به گزارش خبرنگار سامانه طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی inhb.ir  ، «قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار با اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام که به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد در خصوص این طرح اظهار کرد: ما به طور جدی بدنبال مشاغل خانگی به عنوان شغل درآمدزا هستیم و معتقدیم شغل در منزل باید در سطح استان و کشور جا بیفتد و گسترش پیدا کند.


وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها مشاغل خانگی تولیدکنندگان بزرگی هستند گفت: صنایعی مانند سیمان و پتروشیمی که در استان ایلام کارخانه و مجتمع صنعتی دارند باید صنایع پایین دستی‌شان را به حیطه مشاغل خانگی سوق دهند.


استاندار ایلام افزود: علاوه بر چند رشته‌ای که در این طرح برای استان ایلام در نظر گرفته شده است می توان رشته‌های دیگری همچون تولید میوه‌ها و گیاهان گلخانه‌ای، پرورش مرغ و پرندگان اهلی و تولید گیاهان دارویی را اضافه کرد.


سلیمانی دشتکی اتصال به بازار و حمایت از تولید کننده را در این طرح مهم خواند و خاطر نشان کرد: برخی متاسفانه تلقی‌شان از مشاغل خانگی، مشغول کردن خانواده‌ها است که مشغول کردن خانواده‌ها را با اعطای تسهیلات و رها کردن آنها انجام می‌دهند، بسنده کردن به دادن وام همان و بدهکاری خانوار همان که برای برخی‌ها زندان رفتن را هم ممکن است در پی داشته باشد.


وی از رئیس جهاد دانشگاهی کشور و همچنین رئیس جهاد دانشگاهی ایلام به خاطر افزودن ایلام به استان‌های پایلوت طرح نوین مشاغل خانگی تقدیر و تشکر کرد.