اخبار

بازدید از کارگاه‌های برتر تولید صنایع‌دستی در شیروان

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۳/۲۷

خلاصه خبر

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی از کارگاه‌های برتر تولید صنایع‌دستی در شهرستان شیروان بازدید و از تلاش‌های آنان در مسیر جهش تولید و رونق صنایع‌دستی قدردانی کرد.


متن کامل خبر

به‌گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان‌شمالی، محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: پته‌دوزی، سوزن‌دوزی سنتی، معرق چوب و کارگاه پاپیه ماشه ازجمله کارگاه‌هایی بود که در شهرستان شیروان درزمینهٔ تولید صنایع‌دستی پیشتاز هستند.

وی عنوان کرد: به مناسبت هفته صنایع‌دستی به همراه مسئول پارک علم و فناوری از این کارگاه‌ها بازدید داشتیم.

قهرمانیان با بیان اینکه این کارگاه‌ها در پارک علم و فناوری مستقر هستند و عمده تولیداتشان به سراسر کشور ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۸۰۰ هزار دلار تولیدات صنایع‌دستی استان شامل انواع دستباف‌های داری، زیورآلات، مصنوعات چرمی دست‌ساز، البسه محلی، معرق و منبت چوب و رودوزی‌های سنتی و سوزن‌دوزی به کشورهای آلمان، ترکیه، لهستان، روسیه، استرالیا، امارات، عمان، کانادا و چین صادر شد.
وی میزان تولید انواع صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم و سفره کردی، نساجی سنتی، سراجی سنتی، معرق مشبک و خراطی چوب، نمدمالی، مس گری، سفال و سرامیک کاشی سنتی در استان را به میزان ۱۲۰ تن در سال برآورد کرد، افزود: این تولیدات، علاوه بر مصرف داخلی در استان، به‌واسطه فروش در فروشگاه‌های داخلی، از طریق تبلیغ در سایت‌های فروش و فضای مجازی به سراسر کشور نیز ارسال می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان‌شمالی به برگزاری ۱۰ دوره آموزشی در سال گذشته در شهرها و روستاهای استان در حوزه دوره‌های تکمیلی صنایع‌دستی، تجاری‌سازی، بسته‌بندی، طراحی محصول، بازاریابی و صادرات اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها با اعتبار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و با مشارکت ۱۴۵ نفر از شاغلان بخش صنایع‌دستی استان برگزار شد.
انتهای پیام