اخبار

بازدید نمایده ایلام در مجلس شورای اسلامی از نمایشاگاه مد لباس طرح ملی مشاغل خانگی/ فلاحی: جهاد دانشگاهی در طرح ملی مشاغل خانگی موفق عمل کرده است

ايلام

۱۴۰۰/۰۳/۲۸

خلاصه خبر

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از جشنواره مد و لباس جهاد دانشگاهی که به همت پیشرانان و متقاضیان رشته خیاطی طرح ملی مشاغل خانگی برگزار شده است بر اشتغال و تولید خانگی تاکید کرد.


متن کامل خبر


«سیدغلامرضا حسینی» رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، در جریان این بازدید اظهار کرد: هدف از ایجاد این نمایشگاه‌ها این است که بتوانیم بحث اشتغال خانگی را تحقق ببخشیم.

وی با بیان اینکه  فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه بازارهای داخلی و در خصوص بازارهای منطقه‌ای ایجاد شده و در زمینه بازارهای جهانی هم برنامه‌هایی داریم، گفت: علاوه بر این ‌ما در استان ایلام خیلی از محصولات مشاغل خانگی را می‌توانیم از طریق مکان‌بازارهای مجازی ارائه و فراتر از مرزهای جغرافیایی برای فروش محصولاتمان فکر کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه این نمایشگاه محصول شبکه‌سازی و فعالیت‌های تیمی و زنجیره‌ای در مجموعه جهاد دانشگاهی ایلام است، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که برندسازی را در استان به طور جدی دنبال کنیم اما متأسفانه بر سر راه تحقق این امر موانعی وجود دارد و اگر بتوانیم برندسازی را توسعه دهیم اتفاقات خیلی خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.


حسینی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد و امیدوارم با هم‌افزایی بیشتر این فعالیت‌ها به نتیجه برسد.


 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از جشنواره مد و لباس جهاد دانشگاهی که به همت پیشرانان و متقاضیان رشته خیاطی طرح ملی مشاغل خانگی برگزار شده است بر اشتغال و تولید خانگی تاکید کرد.

دکتر سارا فلاحی در بازدید از جشنواره مد و لباس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: اینکه ۷۰ درصد از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی را زنان تشکیل می‌دهند نشان‌دهنده‌ی این است که زنان کمبود منابع، نداشتن بازار فروش، کمبود آموزش‌های مرتبط با اشتغال را دارند که بیشتر این افراد را زنان ساکن در روستاها تشکیل داده است.
وی با اشاره به اینکه اگر زنان بیمه شوند میزان تولید را افزایش می‌دهند، خاطر نشان کرد: خیاطی یکی از مشاغل خانگی پرسابقه است و نیازمند تجهیزات زیادی هم نیست. اگر این طرح بتواند زنجیره ارزش و در واقع بازار فروش را مهیا کند این شغل دیگر به عنوان شغلی فرسایش جسمانی با درامد اندک محسوب نمی‌شود.
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در حین بازدید از غرفه‌ی خلاقیت و ایده پردازی خیاطان گفت: خلاقیت و ایده‌های نو باعث جذب مخاطب در بازار فروش می‌شود و این به معنای سودآوری برای صاحب ایده و خیاط است.
دکتر فلاحی به طرح ملی مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند از تولیدکننده حمایت کند و از جهتی حمایت از تولیدکنندگان باعث رونق صنعت تولید و پوشاک شود.
ایشان از جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح مشاغل خانگی در استان تشکر و روند طرح را مطلوب عنوان کرد و گفت: در مسیر تقویت و ارتقای این طرح ما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم.