اخبار

همکاری جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم سابقه دیرینه دارد

قم

۱۴۰۰/۰۳/۳۰

خلاصه خبر

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: همکاری جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه های علمیه در استان قم سابقه دیرینه دارد و این دو نهاد در زمینه های آموزشی و اشتغال و کارآفرینی و درمانی همکاری های بسیاری داشته اند که این همکاری ها مقدمه ای برای عقد تفاهم نامه کشوری جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه های علمیه شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری در دیدار با معاونین مرکز خدمات حوزه های علمیه قم بیان کرد: با توجه به گستردگی جامعه تحت پوشش مرکز خدمات در سراسر کشور همکاری های جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه های علمیه در استان قم به مرور به جایی رسید که لزوم همکاری گسترده تر این دو نهاد در سطح کشور احساس شد.

دکتر حیدری افزود: مراکز خدمات تخصصی، زمینه های مختلف پژوهشی، آموزشی اشتغال و کارآفرینی و درمانی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت های مشترک و ارائه خدمات متنوع برای مرکز خدمات حوزه های علمیه و جهاد دانشگاهی فراهم کرده است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

وی گفت: تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه های علمیه برای تمام استان ها ارسال شده است و واحد های سازمانی جهاد دانشگاهی و مراکز خدمات حوزه های علمیه در سراسر کشور باید تفاهم نامه های بومی شده و ویژه استان خود را هر چه سریعتر تنظیم و امضا و فعالیت های مشترک را آغاز کنند

علی حسینی ادامه داد: بسته های آموزشی متنوعی ویژه مهارت های مختلف آماده کرده ایم تا طلاب و خانواده های آنان بتوانند با انتخاب هر یک از این بسته های آموزشی مهارت های لازم برای اشتغال را به دست بیاورند و کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند.

وی افزود: همانطور در این نشست هم مطرح شد مدیران ارشد مرکز خدمات حوزه های علمیه هم تاکید داشتند طلاب و خانواده های حوزوی از آموزش های کوتاه مدت و مهارت محور جهاد دانشگاهی بهره مند شوند، در این خصوص با توجه به این که پراکندگی مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان محدود است مطابق پیشنهاد مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در صورتی که فضای آموزشی مناسب در هر نقطه ای از استان در اختیار جهاد دانشگاهی قرار بگیرد، می توانیم دوره های آموزشی مورد نیاز جامعه مخاطبین این مرکز را در آن فضای آموزشی برگزار کنیم.

یاسر شریفی مدیر شعبه سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در استان قم نیز در این دیدار گزارشی از پیشرفت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم ارائه کرد و گفت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در حال انجام می باشد. شریفی، زمینه های همکاری با مرکز خدمات حوزه های علمیه و طرح های پیشنهادی و اشتغال محور را ارائه نمود و گفت: این ظرفیت وجود دارد که پروژه های مشترکی با مرکز خدمات حوزه علمیه در حوزه اشغال و کارآفرینی و کسب وکارهای خرد و مشاغل خانگی تعریف کرد.

شریفی ادامه داد: همچنین مراکز نوآوری و شکوفایی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی از جمله مراکزی است که پذیرای ایده هایی است که قالبیت تبدیل به محصول و تجاری سازی را دارد و در این مسیر مشاره ها و کارگاه ها و نشست های تخصصی و رویدادهای ایده پردازی در این مرکز برگزار می شود و بر شمرد.

حجت الاسلام و المسلمین بنی علی معاون فرهنگی مرکز خدمات گفت: خیلی از کارها در استان قم می تواند نوآورانه و خلاقانه انجام شود و الگوی جدیدی برای سایر استان ها باشد.

معاون معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات استان قم نیز در این جلسه با ابراز تعجب از این که چرا این تفاهم نامه زودتر به امضا نرسید تا مرکز خدمات حوزه های علمیه از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند گفت: جهاد دانشگاهی تخصصی ترین نهاد در زمینه های علمی و آموزشی و کارافرینی و پژوهش است و در طرف مقابل مرکز خدمات حوزه های علمیه تخصصی ترین مرکز در زمینه ارائه خدمات رفاهی به اعضا و جامعه تحت پوشش است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین اماندادی در ادامه گفت: در خصوص توانمندسازی خانواده های حوزوی سامانه کسب بوم را طراحی و راه اندازی کرده ایم تا به تجاری سازی محصولات مشاغل خانگی طلاب و خانواده های حوزوی کمک کنیم، البته این سامانه در انحصار خانواده های طلاب نیست و عموم جامعه می توانند از ظرفیت های آن استفاده کنند و جهاد دانشگاهی با توجه به سابقه علمی که در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد می تواند موجب توسعه و اثربخشی هرچه بیشتر این سامانه باشد.