اخبار

نشست مشاوره و استعدادسنجی اتصال گلیم‌بافان استان به پشتیبان طرح مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی ایلام

ايلام

۱۳۹۷/۰۵/۱۵

متن کامل خبر

نشست توجیهی اتصال گلیم‌بافان استان با پشتیبان رشته گلیم‌بافی طرح نوین مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سامانه طرح ملی الوی نوین توسعه مشاغل خانگی inhb.ir، مشاور اشتغال در طرح نوین مشاغل خانگی این نشست بیان اینکه اصل طرح نوین مشاغل خانگی بر مشاوره بنا نهاده شده است، اظهار کرد: اشتغال صرفا با دریافت تسهیلات ایجاد نمی‌شود.


«عبداله منصوری» با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح نوین مشاغل خانگی، نقش تسهیل‌گر را ایفا می‌کند، افزود: ما به عنوان مشاور وارد این جریان شده‌ایم که بر اساس مطالعات انجام شده طرح‌های مشابه این مهم در بسیاری از کشورها مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه‌ای مثبت داشته است.


نماینده جهاددانشگاهی واحد ایلام در این همایش ادامه داد: در فاز اول اجرای این طرح، فرایند شناسایی افراد انجام گرفت و اطلاعات فعالین این عرصه در سامانه ثبت شده است.


وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال نباید صرفا به سمت گرفتن تسهیلات ارزان قیمت باشد، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که اولویت و اصل مهم، ایجاد اشتغال پایدار است نه دریافت تسهیلات صرف.


منصوری در پایان با اشاره به اینکه اتصال به بازار می‌تواند عاملی در جهت رونق کسب و کار خانگی باشد، اظهار کرد: ایجاد پشتیبان و تکمیل زنجیره تولید از طریق اتصال به بازار می‌تواند از مولفه‌های موفقیت برای طرح نوین مشاغل خانگی باشد.


در ادامه «عبداله خورانی» پشتیبان رشته گلیم‌بافی طرح نوین مشاغل خانگی استان ایلام نیز گفت: جهاد دانشگاهی در قالب طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی برای اتصال به بازار به گلیم‌بافان کمک می‌کند مشکل اصلی گلیم‌بافان استان فروش محصول است وقتی فروش ما به صورت مرتب تضمین بشود آنوقت می‌توانیم به توسعه کارگاه و افزایش تولید فکر کنیم.


وی افزود: گلیم‌بافان از این پس تمام وقت خود را بر روی تولید با کیفیت متمرکز کنند و نگرانی بازار نداشته باشند.