اخبار

نشست مشترک رئیس جهاد دانشگاهی استان ایلام، معاون اجتماعی سپاه استان و مسئول بسیج اصناف: لزوم وجود یک دبیرخانه مشترک در راستای هم افزایی بین دستگاهی و رفع آسیب‌های اجتماعی

ايلام

۱۴۰۰/۰۳/۳۱

خلاصه خبر

در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جلسه مشترک رییس جهاد دانشگاهی استان ایلام، معاون اجتماعی سپاه استان و مسئول بسیج اصناف مطرح شد: لزوم وجود یک دبیرخانه مشترک در راستای هم افزایی بین دستگاهی و رفع آسیب‌های اجتماعی


متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی ایلام با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات اشتغال و به تبع آن آسیبهای اجتماعی مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی میباشد، از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیلگر و توسعهای یاد کرده و اضافه کرد: این نهاد به فراخور ماهیت و ساختار خود یک نهاد چابک بوده و با ورود در حوزه اشتغال مبتنی بر یک فرایند علمی ظرفیتهای استان را شناسایی کرده، و بنای ایجاد یک مدل نو در حوزه کارآفرینی در استان را نهاده است.

غلامرضا حسینی با تاکید بر ضرورت توجه به رشته های شغلی جدید در کنار مشاغل گذشته، مشاغل نوظهور را فرصتی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست.

در ادامه یونس میرزایی معاون فناوری و مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی ایلام گزارشی از فعالیتهای این واحد در حوزه اشتغال و کارآفرینی ارائه نمود

میرزایی پس از تبیین مدل ارائه شده در طرح ملی مشاغل خانگی، ایلام را استانی جوان در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی توصیف و تاکید کرد به میزانی که عقب ماندگی در استان بالاست ظرفیتها نیز گسترده است و تنها راه حرکت جهشی و رو به جلو استان همکاری و همه افزایی همه نهادها و دستگاهای متولی امر اشتغال است.

در این نشست سرهنگ احمد محمدی فرمانده بسیج اصناف با اشاره به  کارهای انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهی، اقدامات این نهاد انقلابی را عملیاتی، ملموس و قابل مشاهده ارزیابی کرده و ضمن تشکر از زحمات جهاد اضافه کرد: "هر زمان در هر عرصه ای اسمی از جهاد دانشگاهی باشد شاهد موفقیت های این نهاد بوده و هستیم"

در این جلسه سرهنگ مهدوی معاون اجتمایی سپاه استان ضمن تشکر از کارهای صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال و محرومیت زدایی برنامه های آن معاونت را در خصوص اشتغال و محرومیت زدایی در استان بیان داشت: تا به حال 62 نقطه محروم شناسایی و ساماندهی شده و پایگاهی های در این مناطق استقرار پیدا کرده و اعضای آن متشکل از اهالی همان مناطق می باشند. در این پایگاه ها بنا بر این گذاشته شده است که برنامه های محرومیت زدایی با بکارگیری افراد بومی که بیشترین ارتباط با آن منطقه را دارند انجام شود.

 وی افزود این معاونت  در تمامی زمینه ها از جمله تحکیم خانواده، مبارزه با مواد مخدر، مسائل حقوقی، مسایل اقتصادی و ... در حال فعالیت می باشد.

مهدوی با اشاره به معظل بیکاری در مناطق یاد شده ابراز داشت: قطعا یکی از این مشکلات اساسی در مناطق حاشیه ای موضوع  بیکاری است.

سرهنگ مهدوی ضمن بیان برنامه سپاه استان برای ایجاد ۲۲ حوزه محرومیت زدایی با محوریت ایجاد کارگاه های اشتغالزایی افزود:  به دنبال احداث کارگاه هایی با تاکید بر ایجاد مشاغال  خرد و کوچک در  این مناطق هستیم و در این راستا نیازمند همکاری و مساعدت جهاد دانشگاهی در فرایند شناسایی مزیتها، آموزش و ساماندهی متقاضیان هستیم. وی همچنین بیان داشت که در زمینه فروش محصولات کارگاه های مذکور بر انتظار همکاری از سوی بسیج اصناف داریم.

در ادامه سرهنگ محمدی فرمانده بسیج اصناف ضمن اعلام آمادگی در خصوص همکاری در فروش محصولات بر فراهم کردن بازارهای محلی، استانی، منطقه ای و ملی از طریق ارتباط با اصناف مختلف تاکید کرد. علاوه بر این بسیج اصناف آماده تامین مواد اولیه مورد نیاز با حذف واسطه و قیمت ارزان می باشد.