اخبار

برگزاری جلسه مشترک با پیشرانان حوزه تابلوفرش شهر سردرود تبریز

آذربايجان شرقي

۱۴۰۰/۰۴/۰۲

خلاصه خبر

تابلوفرش جز لاینفک زندگی در شهر سردرود است و چنان در تار و پود این شهر در هم تنیده شده است که این شهر را در سطح جهانی قبل از هر چیز به نام تابلوفرش های نفیس آن می شناسند . این هویت و اشتغال زایی گسترده این هنر صنعت دبیرخانه طرح ملی مشاغل را بر آن داشته است که حساب ویژه ای روی ظرفیت های عظیم این شهر و این هنر باز کند و جلسات متعددی را با پیشرانان این حوزه جهت همکاری مشترک برگزار نماید .


متن کامل خبر

در این راستان و در ادامه سلسله جلسات مشترک با پیشرانان این حوزه جلسه ای با حضور تعدادی دیگر از فعالان این عرصه در شهر سردرود برگزار شد و این فعالان برای گسترش فعالیت های این حوزه شغلی و رفع بیکاری در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هم پیمان شدند . یکی از فعالان این عرصه در این جلسه با ذکر اهمیت تابلوفرش در اقتصاد و فرهنگ سردرود و تبریز گفت : همچنان که تبریز را شهر جهانی فرش دستباف لقب داده اند و کسی نمی تواند منکر زیباییها و ظرافت های بی رقیب فرش تبریز شود همان وضعیت را شهر سردرود در حوزه تابلوفرش دارد و بایستی با تلاش های زیاد جایگاه این هنر صنعت را به جهانیان بیشتر شناساند . 

در ادامه این جلسه مقرر شد همکاری های عملیاتی و ارائه اموزش های عمومی و تخصصی به متقاضیان این هنر صنعت در سطح استان با محوریت شهر سردرود گسترش یابد.