اخبار

معرفی الگوهای برتر مشاغل خانگی؛ طرحی که درب‌های بازار فروش را باز کرد

خراسان جنوبي

۱۳۹۷/۰۵/۱۵

متن کامل خبر

طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی، مشکل اتصال به بازار که در واقع اصلی ترین مشکل فعالان مشاغل خانگی است را حل کرده است.


به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی،   کسب و کارهای خانگی می ‌توانند در صورت حمایت مانند معجزه‌ای در زندگی افراد باشند چرا که می‌تواند اشتغالزایی بسیاری ایجاد کند.


طرح مشاغل خانگی مشکل اتصال به بازار را حل کرد


حسین افراسیابی، یک کارآفرین در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت خود را در حرفه تولید عسل، از سال ۹۱ با ۳۰ کیلو عسل آغاز کردیم.


وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت خود عسل‌ها را از کاشمر به استان می‌آوردیم، افزود: بازار فروش عسل در استان در ابتدا خوب نبود و مشکل داشتیم.


این پشتیبان طرح مشاغل خانگی در خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته توانستیم یک تن و چهارصد کیلوگرم عسل را در استان بفروشیم با این وجود نیز برای اتصال به بازار مشکل داشتیم.


افراسیابی با بیان اینکه مردم به دنبال تنوع در عسل‌ها مانند عسل عناب و زرشک بودند، تصریح کرد: امسال بر روی 250 کلونی زنبور کار کرده و عسل عناب و عسل زرشک را در استان تولید کردیم.


وی با بیان اینکه با وجود تولید انواع مختلف عسل، برای فروش مشکل داشتیم، اظهار کرد: معرفی محصولات ما به بازارها از خصوصیات بارز طرح ملی مشاغل خانگی است.


این پشتیبان طرح مشاغل خانگی با اشاره به اینکه در حال حاضر این فعالیت برای ۴۵ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند، افزود: در طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی، زنبورداری به عنوان مشاغل خانگی مطرح و به بازارها متصل شد.


افراسیابی ادامه داد: طرح مشاغل خانگی در بازاریابی و فروش مستقیم محصول در استان کمک بسیاری کرد و با این طرح دغدغه فروش را نداریم.


نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستیم


وی با بیان اینکه قصد برندسازی برای محصول خود را داریم، تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم دست افرادی را که اشتغالزایی می‌کنند بگیرند تا برای فروش محصول خود دچار مشکل نشوند.


این کارآفرین با اشاره به اینکه با این طرح، پنجره امیدی برای فعالان مشاغل خانگی در استان باز شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان نگاه ویژه‌ای را به مشاغل خانگی داشته باشند.