اخبار

تیفانی یا به عبارت فارسی معرق شیشه

تهران

۱۴۰۰/۰۴/۰۲

خلاصه خبر

خانم عطیه تولایی کارشناس رشته فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک که یک ساله است هنر خاص، لوکس و بینظیر تیفانی و یا به عبارت فارسی معرق شیشه دنبال می کند و یکی از کارآفرینهای خوش ذوق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) می باشد.


متن کامل خبر

هنر تیفانی یا به عبارتی استین گلاس که , سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی آن را به عبارت فارسی معرق شیشه نامیده است , هنری است وابسته به دست که با استفاده از انواع شیشه های رنگی , بافت دار وتراش دار و با استفاده از مفتولهای فلزی ساخته می شود . در وهله اول اگر بخواهیم تفاوت استین گلاس و تیفانی را از یکدیگر بدانیم باید گفت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند جز آنکه در ساخت استین گلاس از مفتولهای H شکل سربی استفاده می شود که در قسمتهای اتصال به یکدیگر لحیم می شوند در صورتیکه در تیفانی لبه شیشه ها توسط کاپر فویل که نواری است از جنس مس که پشت آن چسب دارد پوشیده می شوند و بوسیله قلع به یکدیگر لحیم می شوند .
هنر خاص , لوکس و بینظیر تیفانی سالهاست که در دنیا طرفداران خاص خود را دارد و در فضاهای ساختمانی از این شیشه دکوراتیو و تزیینی استفاده می شود و ارزش بالای آن بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که تمامی مراحل کار آن از طراحی , برش , تراش , کلاف و آب بند شیشه با دست انجام می شود و محصولی که دست ساز است بی قیمت می باشد چرا که مهارت , خلاقیت , تفکر , ذوق و عشق سازنده خود را به همراه دارد.

خانم عطیه تولایی کارشناس رشته فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک که یک ساله است  هنر خاص، لوکس و بینظیر تیفانی و یا به عبارت فارسی معرق شیشه دنبال می کند. این کارآفرین خوش ذوق جهت توسعه فعالیتش در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت نام نموده است.

از جمله مداخلات جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) برای توسعه فعالیتشان مشاوره و هدایت شغلی،  ایجاد شبکه ، فروش و بازاریابی در مکان بازارهای اینترنتی و شرکت در نمایشگاه های مختلف می باشد.