اخبار

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با همکاری پیشران طرح مشاغل خانگی خوزستان و منطقه آزاد اروند

خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۰۲

متن کامل خبر

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای بومی منطقه آزاد اروند با همکاری پیشران طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، با همکاری و هماهنگی افسانه کهراریان مدیر شرکت تعاونی مهد هنر اکسین اروند و پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند نمایشگاه "صنایع دستی وهنرهای بومی منطقه آزاد اروند" و "اولین نمایشگاه تعاونی مهد هنر اکسین اروند" از تاریخ 24 تا 31 خردادماه 1400 در آبادان، بازار خلیج فارس (بازار شب) برگزار شد.

افسانه کهراریان پیشران فرش و تابلوفرش آبادان و خرمشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: من در خصوص برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در آبادان به سازمان منطقه آزاد اروند درخواست دادم و منطقه آزاد نیز با این موضوع موافقت کرد و با همکاری سازمان و در اختیار قرار دادن بودجه و امکانات مورد نیاز، این نمایشگاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با تعداد 17 غرفه برگزار شد، افزود: تعداد 15 غرفه در این نمایشگاه (اعضای تعاونی مهد هنر اکسین اروند) به عرضه محصولاتی شامل مصنوعات چوبی، مصنوعات چرمی، فرش و گلیم دستباف، ظروف سنگ مصنوعی، سفالگری و سفال سازی وهنرهای تجسمی شامل گرافیک، حصیربافی و مصنوعات پارچه ای اختصاص داشت.

کهراریان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه دو غرفه به بحث گردشگری و بوم گردی مضیف اختصاص داشته است، تصریح کرد: علاوه بر عرضه محصولات صنایع دستی، در این نمایشگاه با حضور اساتید مربوطه ورکشاپ های آموزشی مختلفی به صورت رایگان برای علاقه مندان برگزار شد.

در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای بومی منطقه آزاد اروند افسانه کهراریان پیشران فرش و تابلوفرش آبادان و خرمشهر و عاطفه رفیعی فر پیشران صنایع چوبی آبادان و خرمشهر حضور داشتند.    

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.