اخبار

بازدید معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از کارگاه برگ مو در مانه و سملقان

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۴/۰۲

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان از کارگاه برگ مو بازدید کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی خراسان‌شمالی، حسن خوش صفا در بازدید از کارگاه برگ مو در شهرستان مانه و سملقان گفت: طرح ملی مشاغل خانگی به طی تفاهم نامه ای با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی از سوی جهاددانشگاهی به عنوان مجری در سراسر کشور اجرا می شود.
وی در بازدید از بخش های مختلف این کارگاه افزود: جهاددانشگاهی در قالب طرح ملی مشاغل خانگی می تواند در برند سازی، ایجاد اشتغال بیشتر،فروش مجازی و هماهنگی به منظور دریافت تسهیلات از سازمان ها ذیربط به توسعه این کارگاه کمک کنند.
امین پور به عنوان مدیر این کارگاه که دکتری کارآفرینی هم دارد اظهارکرد: سالانه از این کارگاه حدود یک هزار تن برگ مو به صورت شوری به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 40 نفر به طور مستقیم در این کارگاه فعالیت دارند، یادآورشد: این کارگاه به منظور توسعه در بخش گیاهان دارویی و حوزه بسته بندی حبوبات به هم افزایی بین دستگاه ها نیاز دارد.
امین پور خاطرنشان کرد: تلاش می کند تا در بخش‌های فرآوری مواد غذایی، بسته بندی حبوبات، خشک کردن گوجه تا پایان امسال ورود پیدا کند و در حوزه گیاهان دارویی همانند آنخ، آویشن ،شوید و نعناع و... نیز اقداماتی انجام داده اند.
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت جهاددانشگاهی به منظور ایجاد اشتغال و توسعه کارگاه و تهیه دستگاه بوجاری بیشترین استفاده را ببریم.