به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، درراستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان نخستین گارگاه رایگان آنلاین بسته بندی محصولات ویژه پیشرانهای هرمزگان با تدریس محمد کاری،طراح صنعتی، استاد دانشگاه ، مولف و مبتکر در زمینه طراحی و بسته بندی سه شنبه 1 تیرماه1400 در استان برگزار شد.
محمد کاری ، مولف و مبتکر در زمینه طراحی و بسته بندیوی با اشاره به جایگاه ارزشی صنایع دستی ، گفت:صنایع دستی هر کشور به محصولاتی گفته می شودکه توسط هنرمند-صنعتگر کاملا با دست یا پا و ابزارآلات ساده تولید شود.
و ی در ادامه به جایگاه برند و تاثیر آن در تجارت اشاره کرد و افزود:برند یعنی ارتباط احساسی که بازار هدف(مخاطب)از یک کسب و کار دارد.
کاری در ادامه با تاکید بر اهمیت جایگاه هویت برند ، ابراز کرد:تمامی المانهای برند بصری، غیر بصری ، محسوس و نامحصوس به منظورایجاد، بهبود و تثبیت تصویر ذهنی، درک درست و جذب مشتری از کالا مورد نظر به کار گرفته میشود.
وی در ادامه به عناصر تشکیل برند اشاره کرد وگفت: لگو ، شعار برند، شکل ظاهری بسته، گرافیک، رنگ، صدا، حرکت، بو، مزه در خلق تجربه برند و برند سازی مفید و مواثر هستند.
این استاد دانشگاه به انواع طراحی بسته بندی اشاره کرد و گفت:طراحی، بسته بندی یک برنامه مشخص برای ارائه مطلوب و مناسب کالاست اما جعبه سازی صرفا یک پوشش برای کالا محصوب میشود.
وی در پایان با پاسخ به سوالات پیشرانها پرداخت و گفت: اگر افراد از مهارت و استعداد های خود آگاه باشند، نقاط ضعف و قوت خود رابه خوبی بشناسند، میتوانید نقاط ضعف را مدیریت یا حذف کنند و به موفقیت دلخواه برسند.
شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان کشور در حال برگزاریست.
انتهای پیام
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷