اخبار

مهمترین عامل موفقیت تحقیقات در بازار است

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۴/۰۳

خلاصه خبر

استاد دانشگاه و مدرس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ،با بیان اینکه متفاوت بودن باعث جذب مشتری می‌شود، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که مهمترین عامل در موفقیت کسب و کارها، تحقیقات در بازار است.


متن کامل خبر

نظریه در مورد معنای کسب و کار متفاوت است. بنابراین با توجه به تعاریف مختلفی که از کسب و کار ارائه شده می توان دریافت که کسب و کار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه ی خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سروکاردارد، افزایش فروش خواسته درونی تمام صاحبان کسب و کار و تجارت هستند. به این دلیل همگی همواره به دنبال راه‌های افزایش فروش یا جستجوی بازارهای جدید هستند تا به کسب و کار خود رونق ببخشند .

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، در گفتگوی با دکتر میترا میجانی،  عضو انجمن بازاریابی ایران ،  استاد دانشگاه و مدرس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و مشاور مدیریت بازاریابی و فروش محصولات گفت : هنگاهی که محصول شما محدود است نباید تبلیغات گسترده انجام دهید چون اگر نتوانید به خواسته های بازار پاسخ صحیح دهید تبلیغات منفی برای شما محسوب می شود.    

میجانی با اشاره به انواع کسب و کارها، ابراز کرد: امروزه كسب و كارهاي خانگي به عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب مي گردند تا به آنجا که مصرف کنندگان و مشتریان به دنبال محصوالت و خدمات کامال متفاوت ، ارزشمندو منجصر به فرد هستند .

وی افزود: قابليت انجام كسب و كار درمنزل سبب ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن ها مي شود، كه از جمله مي توان به

ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه هاي مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه و اياب و

ذهاب، استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده و ايجاد زمينه هاي كار خانوادگي، امكان انتقال تجارب از طريق آموزش

غيررسمي به شيوه استاد- شاگردي بين اعضاء خانواده و... اشاره نمود.

مزیتی برای مشتریانتان ایجاد کنید که رقیبتان نتوانسته فراهم کند

این استاد دانشگاه گفت: با توجه به محیط شدید رقابتی ، تغییر سلیقه مشتریان ، افزایش تقاضا ، تغییر سبک زندگی افراد ، تنوع محصوالت و بازارها و .... افراد با انتخاب های زیادی پیش رو هستند، وقتی شما مزیتی برای مشتریانتان ایجاد کنید که رقیبتان نتوانسته باشد برای مشتریانش فراهم کند، آن مزیت را مزیت رقابتی می گویند. این نوع مزیت ها نه تنها مشتری را به خرید از شما ترغیب می کند، بلکه نشان می دهد که در مقایسه با رقیبانتان شما برتر هستید.

وی به نمونه های مزیت رقابتی اشاره کرد و گفت: وقتی شما قیمت هایتان را نسبت به رقبا پایین تر نگه دارید، بسته بندی شکیل تر و خاص تری برای محصوالتتان در نظر بگیرید، زمان ارسال محصول و رساندن کاال به دست مشتری در سایت شما نسبت به سایت های رقیب بسیار کم تر باشد،هدف گرفتن یک موقعیت جغرافیایی خاص، دستیابی به یک تکنولوژی جدید، استفاده از نیروهای متخصص و خدمات پس از فروش مناسب را از نمونه های رقابتی هستند.

دکتر میجانی با بیا اینکه روی نقاط قوت خودتان ، محصول ، خدمات خود زوم کنيد ، تصریح کرد: همه ما می خواهیم کسب و کار موفقی داشته باشیم، اما موفقیت کسب و کار به عواملی مانند نوع، ویژگی های صاحب آن، محل و جای ، شرایط مالی هنگام شروع ، بازار، طراحی مدل و انعطاف پذیری ترکیب، بستگی دارد.

کسب و کارها اهداف اقتصادی و اجتماعی دارند

وی در پایان به اهداف کسب و کاراشاره کرد و گفت: باور عمومی براین است که تنها هدف کسب و کار، به دست آوردن سود اقتصادی است، در حالی که این امرواقعیت ندارد. کسب و کارها هم دارای اهداف اقتصادی و هم اهداف اجتماعی مانند کسب اعتبار، حفظ و تثبیت جایگاه اجتماعی ، رشد و توسعه پایدار، تعامل و.... هستند.

انتهای پیام