اخبار

مدیریت صحیح کسب و کار موجب رشد می شود / مدیریت کسب و کار؛ صرفا یک عمل آکادمیک نیست

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۴/۰۳

خلاصه خبر

استاد دانشگاه و مدرس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: موفقیت هر کسب و کار رابطه ی نزدیکی با چگونگی صحیح کنترل کردن امور آن دارد. در واقع مدیریت صحیح کسب و کار موجب رشد آن می شود. مدیریت کسب و کار را نباید صرفا یک عمل آکادمیک محسوب کرد .


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، خانم دکتر میترا میجانی، مدرس دانشگاه و عضو انجمن بازار یابی ایران در نهمین جلسه رایگان مشاوره عمومی مهارتی آنلاین« مدیریت بازار یابی و فروش محصولات» در هرمزگان برای متقاضیان شهرستان بندر خمیر برگزارشد، گفت: مدیریت واقعی در برگیرنده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش و کسب وکار ومهارتهای مناسب فردی است.

مدیریت در واقع هدایت افراد، تأثیرگذاری بر کاروتصمیم گیری به موقع و صحیح است و مهارتهای مدیریتی را به مرور زمان می بایست کسب کرد و به بیان دیگر کسب مهارتهای مدیریتی در واقع همانند سپرده گذاری در بانک می باشد.

میجانی تصریح کرد:  فرآیند کسب وکار با فرصت آغاز می شود ومنظور از فرصت شکاف بین عرضه وتقاضا می باشد و راههای بهره برداری از فرصت، استفاده از ایده می باشد.

بازار خود را تعیین کنید

وی با تاکید بر اینکه بازار خود را تعیین کنید، گفت: این موضوع شاید خیلی بدیهی باشد؛ اما ابتدا باید بدانید که چه محصولی می فروشید، قبل از اینکه بتوانید آن را بفروشید! اندکی زمان صرف کنید تا دقیقاً Productخود را تعریف کنید! باید بتوانید بگوئید که دقیقاً محصول شما چیست و چه کاری انجام می دهد.

دکتر میترا میجانی به اهمیت توجه به نیازهایی تحلیل مشتریان که محصوالت یا خدمات تولیدی این کسب و کار آنها را تأمین می کنند اشاره کرد و افزود: تکنولوژی، تحلیل فروش و مدل سازی درآمدی، تحلیل مالی و تأمین منابع، رقبا، محیط قانونی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژیکی که کسب و کار باید در آن ادامه حیات داشته باشد.

محصول؛ چه مشکلی را حل می کند

میجانی به مراحل طراحی استراتژی ورود به بازاراشاره کرد و ابراز کرد: باید صاحبان کسب و کاربتوانند بدانند محصول آنان چه مشکلی را حل می کند مواردی مانند تعریف محصول، شناسایی بازار هدف، اندازه بازار، بعد مکان، گروه سنی و ... را برای فروش محصول خود در نظر بگیرند.

این مشاور ادامه داد: اگر از خيلي از افرادي كه مي خواهند كسب و كاري را شروع كنند، سؤال كنيد كه هدف شما چيست و بازار هدف شما چه كساني هستند، در اغلب موارد پاسخي كه مي شنويم اين است كه »مي خواهيم تمام بازار را در دست بگيريم.

وی ادامه داد: به جاي اين كه بخواهيد كسب و كاري داشته باشيد كه تمامي بخش هاي يك حوزه مثل فروش همه چيز را شامل شود، بهتر است كه ابتدا روي نقاط خاصي تمركز كنيد.

مشاور دوره گفت:اگر قصد داريد كسب و كار آناليني در حوزه ي فروش محصولات آرايشي بهداشتي راه اندازي كنيد، مي توانيد فقط برروي فروش عطر و ادکلن )گوشه ی بازار که بر روی آن صنعت  اشراف داشته باشيد تمركز كنيد.

میجانی اظهار کرد: در صورتی که تامین کنندگان یعنی عرضه کنندگان محصول توانایی بالای در عرصه چانه زنی داشته باشند ورود به این عرصه برای تامین کنندگان جذاب تر است.

شناسایی جزئیات محصول و چالش ها

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برای موفقیت در کسب و کار باید بتوانید به سوالاتی از قبیل محصول خانگی شما چیست؟ .بازار فروش کجاست و.چه کسی خریدار محصول شما است، چگونه محصول یا خدمات شما به مردم کمک می کند و چه افرادی به کمک محصول شما نیاز دارند. پاسخ کامل  با جزئیات بدهید.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ کاری را بدون هدف انجام ندهید،  گفت: سعی کنید از هدف های واقع بینانه استفاده کنید که با توجه به شرایط وامکاناتتان، می توانید به آنها برسید.

لازم به ذکر است این کارگاه   به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،  مجری گری جهاد دانشگاهی  پنجشنبه 3 تیرماه  1400  برگزارشد .

انتهای پیام