اخبار

اجرای فاز دوم و سوم طرح توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی

خراسان جنوبي

۱۳۹۷/۰۷/۰۵

متن کامل خبر

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره اجرای موفق فاز اول طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از اجرای   فاز دوم و سوم طرح توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی خبر داد.

مجتبی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت ‌ها ، توانمندسازی و اتصال بازار فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی فاز اول طرح توسعه مشاغل خانگی را با موفقیت به اتمام رسانده است، افزود: در این فاز مشاغل مزیت دار با موفقیت شناسایی شدند و چرخه زنجیره کسب و کار برای هر کدام از مشاغل مزیت دار شکل گرفته است که مقرر است متقاضی مستقل به پشتیبان استانی و سپس به برند ملی وصل شده و به این صورت شبکه مشاغل شکل بگیرد.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: در ادامه این طرح، جهاددانشگاهی استان، برنامه ریزی برای آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی را برای متقاضیان در دستور کار خواهد داشت.

ابراهیمی بیان کرد: آموزش‌های عمومی شامل؛ شناخت طرح مشاغل خانگی، شناخت بازار، ، مفاهیم ایده پردازی، نحوه راه اندازی کسب و کار، زنجیره ارزش، فروش و بازاریابی و مفاهیم کسب و کار مشاغل خانگی است که بیشتر در قالب مجازی و در بستر     ITانجام می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی نیز با توجه به سطح متقاضیان از جمله ماهر، نیمه ماهر و آموزش ندیده از طریق پشتیبان استانی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان   جنوبی یادآور شد: پس از طی کردن این آموزش‌ها و رسیدن متقاضیان به سطح مطلوب مدنظر، تولید محصول زیر نظر پشتیبان شکل می‌گیرد چراکه باید تولیدات به صورت استاندارد شده و با کیفیت‌های از قبل مشخص شده انجام گیرد