اخبار

توسعه پوشاک کردستان نیازمند برندسازی است

كردستان

۱۳۹۷/۰۷/۰۴

متن کامل خبر

صنعت پوشاک یکی از صنایع مستعد و پویای استان کردستان است که با برندسازی و توجه بیشتر مسئولان به آن، می تواند شکوفایی و رشد مثال زدنی را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، در راستای اجرای فاز دو و سه طرح توسعه مشاغل خانگی، جلسات هماهنگی بین متقاضیان رسته‌های مختلف برگزار می‌شود که امروز سه شنبه (3مهر) این جلسه با حضور متقاضیان ثبت نام شده برگزار شد. 

فرزانه احمدزاده، پشتیبان رشته پوشاک در این جلسه، اظهار کرد: بیش از 10سال در زمینه پوشاک فعالیت داشته ام و این کار را با علاقه شخصی و بدون مراجعه به کلاس های آموزشی یاد گرفته ام.

وی افزود: برگزاری کلاس محرک خوبی برای آشنایی و تا حدودی فراگیری کارآموزان است و جهادداشگاهی به عنوان نهاد علمی کار بسیار با ارزشی جهت آموزش پوشاک به متقاضیان مشاغل خانگی انجام داده است.

پشتیبان رشته پوشاک با اشاره به تاثیرگذاری ایده ها در بحث پوشاک تصریح کرد: با توجه به علاقه ام برای کار مستقل و ثبت برند در چند ماه گذشته اقدام به ثبت برند (دت) کرده ام و برای اولین بار عروسکی طراحی کرده ام که بر روی بسته بندی محصولات نقاشی شده است.

وی عنوان کرد: اولین فعالیت دوخت و دوز را از طراحی شال و روسری آغاز کردم و از طریق ایجاد کانال در فضای مجازی و فروشگاه های آنلاین اقدام به فروش آنها می کردم.

احمدزاده با اشاره به مزایای اجرای طرح مشاغل خانگی ادامه داد: جهاددانشگاهی این امکان را برای خیاطان به وجود آورده که با آموزشی کوتاه مدت و با علاقه به کار بپردازند و حرفه ای را جهت برآورده کردن نیاز اقتصادی خود فراگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روش های آموزشی در کلاس های پوشاک طرح مشاغل خانگی جدای از روش های مرسوم برای یادگیری است و این روش راحت تر و کاربردی تر از سایر آموزش های عادی خواهد بود.