اخبار

فرماندار ماکو: طرح نوین مشاغل خانگی باید مورد حمایت همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

آذربايجان غربي

۱۳۹۷/۰۵/۱۰

متن کامل خبر

فرماندار شهرستان ماکو گفت: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی باید مورد توجه و حمایت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد .  


به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی شاهین علیزاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پیش روی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی شهرستان ماکو گفت: آموزش و مشاوره رایگان، برنامه ریزی جهت فروش محصولات خانگی و بازاریابی آن، معرفی محصولات تولیدی در فروشگاههای مجازی استانی و ملی، حضور صاحبان مشاغل خانگی در نمایشگاهها و بازارچه ها بصورت رایگان را از جمله مزایای این طرح می باشد .


وی با تاکید بر لزوم توجه و حمایت همه ی دستگاههای اجرایی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی افزود: در شهرستان ماکو تاکنون 71 نفر ثبت نام کرده اند و متقاضیان می توانند تا روز چهارشنبه 10 مردادماه ثبت نام نمایند .


فرماندار ماکو با بیان اینکه برای اجرای طرح ها برای متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود اظهار کرد: برای متقاضیان مشاغل خانگی 5 تا 20 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد و بازپرداخت چهار ساله اعطا میشود .


 علیزاده، تولید عسل، عرقیات، بسته بندی حبوبات، پرورش قارچ، تولید پوشاک و غیره را از جمله مشاغل مورد حمایت طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس www.inhb.ir در طرح مذکور ثبت نام نمایند .


نصیری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با استقبال از این طرح گفت: یکی از اهداف و برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو در ایجاد و توسعه مشاغل تجارت مویرگی است و این طرح می تواند به اهداف ما کمک نماید .


وی افزود: ایجاد زنجیره تولید با استفاده از ظرفیت های این طرح می تواند در ایجاد اشتغال پایدار ، برند سازی و صادرات محصولات تولیدی تاثیرگذار باشد .