اخبار

بازدید تیم اجرایی طرح مشاغل خانگی خوزستان از تولیدی پوشاک کوک طلایی در اهواز

خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۰۹

متن کامل خبر

تیم اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان از کارگاه تولیدی پوشاک کوک طلایی در اهواز بازدید کردند.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، امروز چهارشنبه، 9 تیرماه 1400 در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مژگان مندنی زاده کارشناس طرح مشاغل خانگی خوزستان از کارگاه تولیدی پوشاک کوک طلایی مستقر در منطقه زرگان اهواز بازدید کردند.

زینب اسلامی مدیر کارگاه تولیدی پوشاک زنانه کوک طلایی با بیان اینکه از سال 84 فعالیت خیاطی خود را آغاز کرده است، افزود: از سال 84 تا سال 90 فعالیت و کار من در منزل بوده است و از سال 90 تا 92 وقفه ای در کارم ایجاد شد اما از سال 92 فعالیتم را مجددا آغاز کردم و محل کارم نیز از منزل به کارگاه تغییر کرده است.

وی در ادامه عدم شناخت و نگرانی از بازار، مشکل بازاریابی و مشکل مالی را به عنوان مشکلات خود عنوان کرد و گفت: در این سال ها برای توسعه بازار و تقویت توان اخذ و ارایه سفارشات انبوه، با تولیدی های مختلف در استان همکاری داشته ام و برنامه ام بزرگ تر کردن کسب و کارم است و در این راستا قصد دارم زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را آموزش دهم تا به این ترتیب هم آن ها صاحب شغل شوند و هم کسب و کار من بزرگتر شود.

شیما تقی نژاد نیز ضمن تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان در راستای کمک به توسعه کسب و کار این تولیدکننده اظهار کرد: توصیه می کنم عضو شبکه پوشاک خوزستان شوید تا از این طریق بتوانید با پیشران ها و تولیدکنندگان استان آشنا شوید و از تجربیات آن ها استفاده کنید.

وی در خصوص چگونگی اخذ مجوز مشاغل خانگی مشاوره و راهنمایی های لازم را ارایه داد و در پایان از خانم اسلامی دعوت کرد تا با توجه به ظرفیت آموزشی و مشاوره های اشتغال جهاددانشگاهی خوزستان به عنوان مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، در جلسات مشاوره تحقیق بازار و همچنین سمینار آموزشی فضای مجازی که قرار است هفته آینده برگزار شود، شرکت کند.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌عنوان کارفرما به جهاددانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.