اخبار

بازدید تیم اجرایی طرح مشاغل خانگی خوزستان از کارگاه تولیدی پوشاک دارین در اهواز

خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۰۹

متن کامل خبر

تیم اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان از کارگاه تولیدی پوشاک دارین در اهواز بازدید کردند.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، امروز چهارشنبه، 9 تیرماه 1400 در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مژگان مندنی زاده کارشناس طرح مشاغل خانگی خوزستان از کارگاه تولیدی پوشاک دارین مستقر در منطقه پادادشهر اهواز بازدید کردند.

حمیده قربانی مدیر کارگاه تولیدی پوشاک دارین با معرفی کسب و کار خود اظهار کرد: من کارم را با راه اندازی یک کارگاه آغاز کردم اما با شیوع بیماری کرونا، کسب و کارم تعطیل شد و مجبور شدم فعالیتم را در منزل ادامه بدهم و در حال حاضر تولیدم در خانه و فروشم به صورت مجازی است.

وی در ادامه سابقه فعالیتش را 13 سال عنوان کرد و گفت در زمینه سرمایه مشکل دارد و همچنین به دلیل کمبود نیروی انسانی، تولید کمی دارد و نمی تواند تقاضای بالا در بازار را پاسخگو باشد.

شیما تقی نژاد نیز ضمن تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان در راستای کمک به توسعه کسب و کار این تولیدکننده اظهار کرد: توصیه می کنم عضو شبکه پوشاک خوزستان شوید تا از این طریق بتوانید با پیشران ها و تولیدکنندگان استان آشنا شوید و از تجربیات آن ها استفاده کنید. برای مشکل نیروی کار نیز توصیه می کنم نیرو آموزش بدهید و با تقسیم کار بین نیروهای آموزش دیده، کار را تخصصی کنید؛ از این طریق تولیدتان بالا می رود و می توانید پاسخگوی نیاز بازار باشید.

وی در خصوص چگونگی اخذ مجوز مشاغل خانگی مشاوره و راهنمایی های لازم را ارایه داد و در پایان از خانم قربانی دعوت کرد تا با توجه به ظرفیت آموزشی و مشاوره های اشتغال جهاددانشگاهی خوزستان به عنوان مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، در جلسات مشاوره تحقیق بازار، بازاریابی و سیستم سازی و همچنین سمینار آموزشی فضای مجازی که قرار است هفته آینده برگزار شود، شرکت کند.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌عنوان کارفرما به جهاددانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.