اخبار

جهاددانشگاهی لرستان از مجریان برتر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

لرستان

۱۴۰۰/۰۴/۰۹

متن کامل خبر

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت:جهاددانشگاهی لرستان از مجریان برتر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است. 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، جهان شیخ‌پور در این دیدار اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از برکات ارزشمند نظام بوده که فرصت‌های زیادی در اختیار مردم گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به لایه‌های اجتماع ورود پیدا کرد و معضلاتی را شناسایی و به سمتی رفت تا این معضلات را برطرف کند، افزود: این در حالیست که خیلی از دستگاه‌ها از این ظرفیت جهاد دانشگاهی غافل هستند و از این مهم استفاده نکردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه ۱۸.۸ درصد جامعه استان را تحت پوشش قرار داده است، عنوان کرد: در مجموع ۱۰۳ هزار خانوار معادل ۲۱۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش امداد استان هستند.

شیخ‌پور اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ اهداف خود را حول محور چند بخش تعریف کردیم که اولویت اول اشتغال در امداد است که از استعدادیابی شروع و پس از کسب و یادگیری مهارت‌ها، تسهیلاتی در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا از طریق کاریابی شاغل شوند.

بیش از ۸۳ درصد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره) خرد است

وی با اشاره به اشتغال خرد در کمیته امداد لرستان، عنوان کرد: بیش از ۸۳ درصد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره) خرد بوده که پابرجاست و سبب درآمدزایی مددجویان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: زنان سرپرست خانوار را بیمه می‌کنیم تا به سمت چتر حمایتی اجتماعی بروند نه چتر حمایتی امداد، تا این قشر از طریق تامین اجتماعی حمایت شوند.

شیخ‌پور بیان کرد: یکی از اولویت‌های کمیته امداد توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش امداد است و بنا داریم برای امسال ۶۵۰۰ طرح اشتغال در لرستان ایجاد کنیم؛ دانشجویان به طور جدی به دنبال فضاهایی هستند که در اختیار آنها قرار گیرد.

نگاه امداد امروز توانمندسازی است

وی با اشاره به اینکه نگاه امداد امروز توانمندسازی است و بنا داریم این زنجیره فقر را مرتفع سازیم، گفت: فقر را از طریق اشتغال حل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، اضافه کرد:  برای این قشر بیشتر به دنبال مشاغل خانگی هستیم تا آنان در کنار تربیت فرزندان درآمدزایی داشته باشند و ماهیانه پولی را دریافت کنند و از ظرفیت جهاددانشگاهی در این راستا بهره خواهیم برد.

شیخ‌پور با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی در لرستان ظرفیت‌سازی کرده و می‌توان از قابلیت‌های این نهاد انقلابی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای خدمت رسانی به جامعه هدف بهره ببریم، تصریح کرد: از بخش‌های تخصصی جهاددانشگاهی لرستان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: به دنبال راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در کمیته امداد امام خمینی(ره) هستیم و با همکاری جهاد دانشگاهی لرستان این مهم می‌تواند با سرعت بیشتری انجام شود.

جهاددانشگاهی لرستان از مجریان برتر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
همچنین در ادامه دکتر امین سلاحورزیان ضمن ارائه توضیحاتی از اقدامات این نهاد انقلابی در استان و با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‎های انجام گرفته در بخش‌های فرهنگی، آموزش، پژوهش، اشتغال و فناوری این واحد اظهار کرد: جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره) دو نهاد مولود انقلاب اسلامی هستند که تمام تلاش خود را در راستای محرومیت زدایی و توانمندسازی جامعه در زمینه‎های مختلف به کار گرفته‎اند.

وی با بیان اینکه این دو نهاد می‎توانند همکاری بیشتر و بهتری در حوزه‎های مختلف داشته باشند، افزود: ما در جهاد دانشگاهی از ظرفیت‎های خوبی برخوردار هستیم و با داشتن نیروهای متعهد، نخبه و متخصص با روحیه جهادی می‎توانیم برای اهداف مدنظر کمیته امداد فعالیت کنیم.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان به اقدامات این نهاد در خصوص مبارزه با آسیب‎های اجتماعی در استان و محرومیت‎زدایی اشاره کرد و گفت: پژوهش‎های خوبی در این زمینه انجام شده و با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی گام‎های موثری در زمینه اشتغال برداشته‎ایم به طوری که هم‎اکنون از استان‎های برتر مجری این طرح هستیم.

دکتر سلاحورزیان بیان کرد: کمیته امداد می‎تواند با تدوین سرفصل‎های آموزشی مختلف از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای توانمندسازی مددجویان بهره ببرد؛ همچنین کارکنان این مجموعه نیز می‎توانند از خدمات این نهاد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای بهبود و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی نیازمندان ضروری است، اضافه کرد: در جهاددانشگاهی آمادگی کامل داریم که در این زمینه یاری‎گر کمیته امداد باشیم.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری همه بخش‎ها و تکیه بر همکاری‎های مشترک، اقدامات موثری در کمک به مددجویان و خانواده‎های تحت حمایت انجام گیرد.