اخبار

جلسه ویدئو کنفرانس بررسی اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی/ رئیس ستفا: این طرح باید به برند جهاد دانشگاهی تبدیل شود

تهران

۱۳۹۷/۰۵/۱۰

متن کامل خبر

جلسه ویدئو کنفرانس بررسی اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با حضور رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی و مسئولان اجرایی در استان‌های نه گانه پایلوت طرح برگزار شد.


به گزارش خبرنگار طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، دکتر محمد صادق بیجندی رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های جهادگرانه مسئولان طرح در استان‌های پایلوت اظهار کرد: از این پس که وارد مرحله دوم طرح می‌شویم کار سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این طرح به عنوان یک برند بر نام سترگ جهاد دانشگاهی بدرخشد.


وی با اشاره به اینکه این کار را باید با همدلی و کار تیمی جلو برد گفت: سامانه طرح مشاغل خانگی با کار تیمی ارتقا یافته فیلم‌های آموزشی بسیار خوبی روی آن بارگذاری شده که در کار آموزش الکترونیک مفید است.


دکتر بیجندی دسترسی به منابع آموشی موجود در سامانه را فرصت مغتنمی برای متقاضیان نیازمند آموزش دانست و افزود: در حال حاضر سامانه به ابزاری آموزشی در دسترس همگان قرار گرفته است که در آن آموزش، مشاوره، شبکه سازی و اتصال به بازار را می توان فراگرفت.


رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: ما ثابت کردیم کار علمی در کشور جواب می‌دهد و اکنون به دانش و تجربه‌ای در زمینه اشتغال رسیده‌ایم که در طرح‌های بعدی، پشتوانه هنگفت و قابل اتکایی است.


وی گفت: تاکید ما بر تقویت و به‌کارگیری پشتیبان‌ها و همچنین برندهای محلی و استانی است تلاش ما این است که برندهای محلی را به برندهای ملی متصل کنیم ضمن اینکه هیچ مشکلی برای تامین مالی برندهای استانی نداریم اما آنها باید طرح ارائه و آنرا در سامانه کارا ثبت کنند.