اخبار

وبینار نقش و جایگاه آموزش عالی در آینده مشاغل و مشاغل آینده برگزار شد

تهران

۱۴۰۰/۰۴/۰۹

متن کامل خبر

توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی ؛
وبینار نقش و جایگاه آموزش عالی در آینده مشاغل و مشاغل آینده برگزار شد
وبینار "نقش و جایگاه آموزش عالی در آینده مشاغل و مشاغل آینده" توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
به گزارش بازارکار وبینار نقش و جایگاه آموزش عالی در آینده مشاغل و مشاغل آینده توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با حضور مهندس سیروس دشتی برنجه مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی، دکتر سهیل دادخواه مدیرکل راهبری و نظارت راهبردی این نهاد و با  سخنرانی دکتر مسلم خانی کارشناس حوزه بازارکار و مدیرکل دفتر ترویج و آموزش تحقیقات تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین مرادپور مدیر اداره مدیریت امور رسانه و بازارکار به‌صورت مجازی برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر سهیل دادخواه مدیرکل راهبری و نظارت راهبردی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی به‌عنوان دبیر این نشست تخصصی با اشاره به اهمیت "آینده مشاغل و مشاغل آینده" با رویکرد آموزش عالی گفت: با توجه به تحولات و تغییراتی که در حوزه مشاغل مطرح است جهاد دانشگاهی سلسله نشست‌های نقش و جایگاه آموزش عالی در آینده مشاغل و مشاغل آینده را برگزار می‌کند.
دکتر سهیل دادخواه مدیرکل راهبری و نظارت راهبردی با اشاره به اینکه فضای کسب‌وکار و بازارکار به‌شدت در حال تغییر است افزود: معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با درک شرایط جدید، اقدامات و برنامه‌های مختلفی را طراحی و تدوین نموده و تلاش می‌کند ضمن استفاده از تجارب بخش‌های مختلف علمی و اجرایی و بخش خصوصی مدل مناسبی را در این حوزه به جامعه ارائه نماید و دستاوردهای خود را در خدمت توسعه کسب‌وکار و بازارکار کشور قرار دهد.
در این نشست دکتر مسلم خانی سخنران این نشست با اشاره به دو مقوله مهم آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری گفت: آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری می‌تواند در ساختن آینده مطلوب به ما کمک کند بنابراین باید به این موضوع مهم بیش از هر زمانی توجه کنیم.
کارشناس عالي کارآفريني در این نشست تصریح کرد: آینده‌پژوهی در کسب‌وکار به توسعه‌دهندگان و صاحبان کسب‌وکارهای سنتی یا آنلاین کمک می‌کندتا متغیرهای محیطیِ مؤثر بر کسب‌وکارشان را بهتر و سریع‌تر بشناسند در شرایط بحرانی آسیب کمتری ببینند.
خانی با اشاره به اینکه ایجاد شورای عالی راهبری سرمایه انسانی در کشور یک ضرورت است گفت: این شورا در دو زمینه هدایت برنامه‌ها و نظام‌های آموزش‌های رسمی و غیررسمی و دیگری هماهنگ‌سازی کنشگران مختلف می تواند فعال شود.
وی به نقش مهم جهاد دانشگاهی در توسعه مهارت‌های نرم خاطرنشان کرد: این نهاد می‌تواند یکی از عوامل کلیدی در تربیت نیروی مهارت دیده برای مشاغل آینده باشد؛ دولت آینده توجه به مشاغل آینده را باید در دستور کار قرار دهد و نقش مهم خود را با استفاده از دستگاه‌ها کامل نماید.