اخبار

مدیر اجرایی طرح ملی توشعه مشاغل خانگی قم: مهارت های کوتاه مدت و اشتغال محور و کاربردی که نیازمند سرمایه پایین می باشد برای مددجویان مدنظر قرار بگیرد

قم

۱۴۰۰/۰۴/۱۲

خلاصه خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم جلسه هماهنگی حرفه آموزی مددکاران مرکز مشاوره رفتاری وزنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور معاونین و مدیران جهاددانشگاهی قم روز برگزار گردید. در این جلسه ظرفیت های همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی قم با مرکز مشاوره رفتاری و زنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بررسی شد.


متن کامل خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم جلسه هماهنگی حرفه آموزی مددکاران مرکز مشاوره رفتاری وزنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور معاونین و مدیران جهاددانشگاهی قم روز برگزار گردید.

در این جلسه ظرفیت های همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی قم با مرکز مشاوره رفتاوری و زنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بررسی شد.

سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی قم با اشاره به آمادگی همکاری جهاددانشگاهی در جهت مساعدت به در توانمندسازی جامعه هدف این مرکز گفت: با توجه به دوره های کاربردی و پکیج های متنوع و کاربردی طراحی شده در جهاددانشگاهی قم امکان بهره مندی اعضای این مرکز مشاوره رفتاری و زنان با ایجاد یک فرآیند منظم و دقیق وجود دارد.

حسینی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی و با اجرای کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در 31 استان در حال اجرا و پیگیری است گفت: طرح در سه فاز، «شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان از طریق آموزش و اتصال به بازار» در حال اجرا است.

 

یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در استان قم گفت: جامعه هدف مرکز مشاوره رفتاوری و زنان می بایست ارزیابی دقیقی از مهارت های این افراد صورت بگیرد و مهارت های کوتاه مدت و اشتغال  محور و کاربردی که به سرمایه اندک برای شروع کسب و کار نیاز داشته باشد برای این افراد در نظر گرفته شود و زمینه همکاری در حوزه توانمندسازی های اقتصادی و برگزاری دوره ها و کارگاه های شغل محور برای استفاده اعضای این مرکز وجود دارد.

دکتر سلمی زاده پزشک مرکز مشاوره رفتاری و زنان با اشاره به گروه های بیمار پرخطر جامعه گفت: جامعه هدف این مرکز بیماران پرخطر مانند HIV+  ها و بیماری های سل و هپاتیت هستند و هر بیمار HIV+ می تواند در سال سلامت  10 نفر را در جامعه تهدید نماید.

سلمی زاده افزود: خدمات مشاوره ای و آموزشی و درمانی و مددکاری را در مرکز مشاوره و با مساعدت های دانشگاه علوم پزشکی برای این بیماران در این مرکز انجام می دهیم و باتوجه به اینکه حدود 70 تا 80 درصد این افراد چار مشکلات معیشتی شدیدی هستند نیازمند مهارت آموزی و توانمندسازی آنان هستیم و بسیار علاقه مند هستیم باتوجه به تجربه جهاددانشگاهی قم در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم و دستاوردهای خوبی که در این طرح کسب شده است، در حوزه توانمندسازی و مهارت آموزی از این ظرفیت ارزنده در استان استفاده کنیم.