اخبار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مشکل اصلی در مشاغل خانگی عدم حضور پایدار محصول در بازار است

تهران

۱۳۹۷/۰۵/۱۰

متن کامل خبر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل اصلی در مشاغل خانگی عدم حضور پایدار محصول در بازار بوده است.


دکتر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با بیان اینکه برنامه اشتغال خانگی یا توسعه مشاغل خانگی در دوره حاضر اندکی متفاوت از قبل طراحی شده است، افزود: در دوره قبل فرض بر این بود افراد پس از اخذ مجوز وام بگیرند و عملا کسی که وام دریافت می‌کرد شاغل محسوب و حتی اسامی هم به این ترتیب ثبت می‌شد.


وی گفت: در حال حاضر براساس الگویی که کار می‌کنیم، دسته فعالیت‌هایی که مزیت دارند در مناطق شناسایی می‌شوند، همچنین فعالان مشاغل خانگی نیز شناسایی و در طول زنجیره ارزش جایگذاری شده و شبکه ایجاد خواهد شد تا اتصال آنها به بازار از طریق ایجاد شبکه‌های عمومی با شرکت‌های صاحب برند بزرگ در شهرها، سطح ملی و بین‌المللی این اتصال برقرار شود.


منصوری ادامه داد: این اتصال کمک می‌کند که آرام آرام سطح استاندارد، طراحی، کیفیت و این نوع مشخصه‌های تولیدات مشاغل خانگی ارتقاء پیدا کند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مشکل اصلی در مشاغل خانگی عدم حضور پایدار محصول در بازار بوده است که با این روش عملا به یک انجام خوبی رسیده و قبلا تکرارپذیری محصولات خانگی به‌دلیل نبود استاندارد واحد دچار خدشه شده بود .


وی عنوان کرد: اصالت محصول از بحث‌های مهم است که از طریق طرح فوق کار استانداردسازی و حفظ اصالت مدیریت می‌شود و این مهم یک شبکه خیلی خوبی را جهاد دانشگاهی و دانش‌آموختگان این نهاد در کشور داشته و سعی کردیم از از این ظرفیت استفاده کنیم.


منصوری افزود: بنابراین این الگو را در وزارت کار طراحی کردیم و از جهاد دانشگاهی درخواست شده مسئولیت اجرای این کار را در چند فاز برعهده بگیرد که فاز اول این طرح در ۱۰ استان کشور آغاز شده و آرام آرام گسترش خواهد یافت و دستاوردهای خوبی در اتصال به شرکت‌های صاحب برند و بازار ، استانداردسازی و آموزش مهارتی کسانی که در مشاغل خانگی فعال هستند حاصل شده است.


وی اضافه کرد: سامانه خوبی ایجاد شده که همه اطلاعات در دسترس است و روند خیلی خوبی شکل گرفته و این الگوی جدید در مشاغل خانگی اثری جدی در توسعه این مشاغل خواهد داشت.


معاون وزیر کار بیان کرد: در این بین شرکت‌های صاحب برند و خریدار منفعت و قدرت بیشتری می برند و حضور موفق تری در بازار خواهند داشت از طرفی نیز تامین کنندگان پایدارتر و قابل اعتمادتری خواهند بود.