اخبار

تشریح فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان لنجان

اصفهان

۱۴۰۰/۰۴/۱۳

متن کامل خبر

جلسه تشریح فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ( اتصال به بازار)  با حضور فرماندار، بخشداران، مدیر و کارشناسان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی  ، سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، امور بانوان فرمانداری ، کمیته امداد و ... شهرستان لنجان برگزار شد.
در این جلسه که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد ، مدیر اجرایی طرح در استان گزارشی از کلیات
  طرح ارایه و از اقدامات انجام یافته در فاز اول و دوم برای حاضران در جلسه گزارش داد. درادامه جلسه ضمن ارائه گزارش وضعیت اشغال شهرستان توسط مدیر اداره کار و  نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر به ارائه گزارشی از فعالیت صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی و همچنین سند اشتغال شهرستان و بررسی امکانات، توانمندی ها و مزیت های شغلی موجود پرداختند.

درپایان این جلسه که با پرسش و پاسخ حاضران پیرامون طرح ادامه یافت ، مقرر شد ضمن معرفی کارافرینان و پیشران های دارای شرایط ، فضاهای اموزشی و کارگاهی موجود در سطح شهرستانها نیز به دبیرخانه طرح  اطلاع رسانی گردد.گفتنی است شهرستان لنجان درجنوب غربی اصفهان قرار گرفته‌ و محل استقراربزرگترین کارخانه‌های کشور است. تأسیسات عظیم ذوب آهن و کارخانه‌ها و شرکت‌های اقماری آن و نیز کارخانه‌های صنایع دفاع در محدوده این شهرستان و تعداد زیادی از صنایع و کارخانه‌های کوچک و بزرگ به این منطقه بافت صنعتی بخشیده که بر رونق و آبادانی منطقه نیز افزوده شده‌است.همچنین لنجان از لحاظ کشاورزی مهم‌ترین تولیدکننده برنج در استان به‌شمار می‌آید.