اخبار

پرداخت 5000 هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی در خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۴/۱۴

خلاصه خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: میزان پرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال زایی در استان از سال ۹۷ تا کنون پنج هزار میلیارد ریال بود که این میزان تسهیلات پرداخت شده آنهم در بیش از سه سال بی‌سابقه است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، حسن نوری اظهار کرد: دولت به رغم تحریم ها و مشکلات دیگر تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به روستاییان و عشایر این خطه پرداخت کرد که در نوع خود در طول تاریخ انقلاب به  لحاظ تعداد و سقف پرداخت بی سابقه است.

وی از ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان در این بازه زمانی خبر داد، افزود: این فرضت های شغلی با تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه و کم بهره در استان ایجاد شده است.

نوری افزود: عمده این مشاغل در بخش دامپروری و کشاورزی ایجاد شد و اگر در استان صنایع تبدیلی و تکمیلی، زنجیره های تولید، اصلاح دام و  صنایعی از این دست بود این تسهیلات می توانست چهره کشاورزی و دامپروری استان را بطور اساسی متحول کند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال اگر این تسهیلات نبود همین اشتغال هایی را هم که ایجاد شد با وجود خشکسالی نداشتیم و وضعیت بغرنجی را شاهد بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در هشت سال گذشته علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه و تبصره ۱۸، هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیز در استان پرداخت شد.