اخبار

نشست مشترک مسولان پارک علم و فناوری کرمانشاه و امور زندان های استان برگزار شد

کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۱۹

متن کامل خبر

در این نشست معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت های امور زندان ها در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد

در نشست مشترک مسوولان اشتغال امور زندان های استان و معاون و مدیران پارک علم و فناوری کرمانشاه که ۱۵ آذرماه برگزار گردید، بر همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت های دو مجموعه در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کرمانشاه تاکید شد.

در این جلسه دکتر سیامک آزادی معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه با تشریح طرح توسعه اشتغال خانگی و ماموریت جهاددانشگاهی در این طرح گفت: سهم استان کرمانشاه ایجاد ۲۷۰۰ شغل در استان در مدت زمان اجرای این طرح است.

آزادی تصریح کرد: اولین قدم در مسیر اشتغالزایی ایجاد فرصت͏های شغلی و آماده سازی افراد برای تبدیل این فرصت͏ها به شغل است. در واقع باید از هر ظرفیتی حتی ظرفیت͏های نهفته برای ایجاد فرصت͏های شغلی استفاده کنیم.

معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه

در ادامه به سه مرحله اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: بررسی و تعیین مزیت های نسبی و شناسایی زمینه های همکاری با فعالان حقوقی و حقیقی، بررسی و تایید طرح ها، آموزش مشاوره تخصصی و اتصال متقاضیان به بنگاه های پیش رو، اتصال واحدهای مشاغل خانگی به بنگاه های پشتیبان، حمایت مالی و غیر مالی و فروش و بازاریابی و نظارت بر اجرای صحیح طرح، بخش هایی از مراحل اجرا این طرح است.

وی افزود: آمادگی اجرای هرگونه آموزش و برگزاری دوره های لازم برای اجرای طرح را داریم.

در ادامه  این جلسه مهندس فریبرز سلیمی مدیر اشتغال اداره کل زندان های استان کرمانشاه با اعلام آمادگی از مشارکت در اجرای این طرح گفت: اشتغال و حرفه اموزی از اولویت های اداره کل زندان های استان است.

وی ادامه داد: براساس پژوهش های انجام گرفته بیشتر افرادی که وارد زندان های استان می شوند بیکار هستند و حرفه ای نمی دانند.

سلیمی در ادامه با بیان این که هم اکنون ۱۸کارگاه فنی حرفه ای در ۴۴ رشته مشغول آموزش زندانیان هستند، گفت بیش از یک هزار نفر در کارگاه های بنیاد تعاون زندان های استان مشغول کار هستند.

وی در پایان با اظهار امیدواری از اجرای موفق طرح هدایت مشاغل خانگی در استان گفت: با همه توان آمادگی مشارکت در اجرای این طرح را داریم.