اخبار

یک تولیدکننده فرش در ایلام: طرح نوین مشاغل خانگی می‌تواند تحولی در تولید فرش استان ایجاد کند

ايلام

۱۳۹۷/۰۵/۰۸

متن کامل خبر

پشتیبان طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی در ایلام گفت: مشکل اصلی بافندگان فرش استان عدم دسترسی بازارهای هدف است که این طرح می‌تواند اتصال به بازار را تسهیل کند.


به گزارش خبرنگار سامانه طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی، «ولی اله‌مرادی» با بیان این مطلب اظهار کرد: تولید فرش در استان ایلام سابقه‌ای 80 ساله دارد، سابقه ما در این زمینه کمتر از برخی استان‌های دیگر است اما بافنده‌های خوبی داریم و کیفیت فرش ما در حال حاضر با کیفیت فرش تبریز و کاشان و برخی استان‌های دیگر برابری می‌کند.


وی ادامه داد: ما در زمینه نقشه و طراحی هنوز مدلی بومی که خاص و منحصر به استان خودمان باشد نرسیده‌ایم و هنوز کارگاه رنگرزی مناسبی نداریم، بافندگان ما در استان گمان می‌کنند طراح بومی باید در حد استاد فرشچیان باشد در حالی که چنین نیست و ما می‌توانیم طراحی در حد استان خودمان داشته باشیم.


اله‌مرادی گفت: طرح نوین مشاغل خانگی می‌تواند نقطه عزیمت ما برای طرح و نقشه بومی بشود و  از تولیدکنندگان حمایت کند تا تحولی در تولید فرش با برند ایلام داشته باشیم.


این پشتیبان طرح نوین مشاغل خانگی در رشته فرش با اشاره به اینکه مشکلاتی در بازار خارجی فرش کشور به وجود آمده است خاطرنشان کرد: سعی ما این است که جایگاه مناسبی در بازار داخلی بدست آوریم که جهاد دانشگاهی به واسطه این طرح می‌تواند به ما کمک کند.


وی آیتم‌های گنجانده شده در طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی نظیر اتصال به پشتیبان و بازار و برندهای معتبر را فوق‌العاده ارزیابی کرد و گفت: معتقدم این طرح موفق می‌شود ، هر طرحی که جهاد دانشگاهی در کشور به آن ورود کرده، قرین موفقیت بوده است.


اله مرادی اضافه کرد: وجود پشتیبان در سطح ملی کمک بزرگی به بافندگان مشاغل خانگی است که امیدواریم این اتصال اتفاق بیفتد.