اخبار

دو پشتیبان طرح مشاغل خانگی در ایلام: این طرح در تحقق اهداف خود موفق می‌شود/ حوزه پوشاک در استان بازار مناسبی دارد

ايلام

۱۳۹۷/۰۵/۰۷

متن کامل خبر

دو پشتیبان طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ایلام، ویژگی اصلی این طرح را همکاری و همیاری جهاد دانشگاهی و اتکای متقاضیان به این نهاد دانستند و این ویژگی را عامل موفقیت طرح ارزیابی کردند.


«ملکه ملکشاهی» که در رشته خیاطی و پوشاک فعال است به خبرنگار سامانه طرح ملی الگوی مشاغل خانگی اظهار کرد: متقاضیان باید انگیزه کافی برای اشتغال داشته باشند، ما آمادگی داریم مشاوره و آموزش بدهیم و آنها را پشتیبانی کنیم اگر اشتیاق کافی در وجود متقاضی باشد قطعاً به شغل پایدار خانگی در زمینه پوشاک و خیاطی خواهد رسید.


این پشتیبان طرح نوین مشاغل خانگی با بیان اینکه به موفقیت طرح خوشبین است گفت: ایجاد اشتغال خانگی در استان در رسته پوشاک بسیار آینده‌دار است و به درآمد خانوار کمک می‌کند، فرصت خوبی برای کسانی است که جویای کار خانگی هستند با جدیت و همتی که در یادگیری و دریافت مشاوره به خرج می‌دهند برای آنها بازاریابی می‌شود و جهاد دانشگاهی هم حامی آنها است.


وی دریافت تسهیلات برای کسانی که مهارت کافی دارند را پیشبرنده دانست و افزود: ما نمی‌گوییم به همه وام بانکی بدهند حتی آنها که قصد ایجاد شغل را ندارند اما افراد جویای کار و دارای مهارت باید شامل تسهیلات طرح شوند.


ملکشاهی حمایت و پشتیبانی از افراد دارای مهارت کافی را اولویت طرح در مرحله دوم ارزیابی و خاطر نشان کرد: کمک جهاد دانشگاهی در بازاریابی در استان و سطح ملی بزرگترین خدمت این طرح است.


«هدیه یوسف‌وند» دیگر پشتیبان طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی استان ایلام در رشته پوشاک نیز اظهار کرد: هم اکنون با وجود مشکلاتی که از نظر اقتصادی در بازار وجود دارد، بازار پوشاک در استان ایلام وضعیت مطلوبی دارد یعنی مردم حتی اگر برای خرید مایحتاج خود هم مشکل داشته باشند در زمینه خرید پوشاک کم نمی‌گذارند.


وی احتمال موفقیت متقاضیات علاقمند و دارای مهارت و انگیزه را بسیار بالا دانست و ادامه داد: تولید لباس با کیفت مناسب در حال حاضر در ایلام خواهان و بازار دارد و کسانی که به این عرصه وارد می‌شوند باید اصول کار را یاد بگیرند و مشکلات آنها را دلسرد نکند.


یوسف‌وند گفت: اتصال این حرفه به زنجیره‌ تولید و توزیع و بازار، یک هدیه بزرگ به افراد جویای کار و علاقمند به این رشته است که باید قدر بدانند.