اخبار

مدیر کل امور اقتصادی خراسان شمالی: طرح مشاغل خانگی، کمک به اقتصاد مردم است

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۰۵/۰۷

متن کامل خبر

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح مشاغل خانگی از سوی جهاد دانشگاهی به رونق اقتصادی مردم کمک می‌کند.


به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، محمود قنبری در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان به مناسبت 16 مرداد سالروز تاسیس این نهاد، اظهار کرد: اجرای طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی، به رونق اقتصاد مردم کمک می‌کند.


وی با اشاره به طرح مشاغل خانگی گفت: با ایجاد اشتغال، اقتصاد رونق می‌گیرد و ارائه چنین طرح‌هایی مثمر ثمر است.


نهادهایی مانند جهاددانشگاهی باید برای حل مشکلات اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری مشاوره علمی و طرح ارائه دهند.


وی با بیان اینکه مساله اول کشور اکنون مبحث اقتصادی است که باید حل شود، افزود: جهاددانشگاهی در ارائه راهکار علمی برای حل مسائل اقتصادی کمک کند.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: امروز در شرایط ویژه اقتصادی هستیم و همه صاحب نظران باید برای حل مشکل یاری رسانند.


 وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خراسان شمالی 9.7 درصد و از میانگین کشوری پایین تر است، افزود: این نرخ در بهار امسال یکی دو درصد هم کاهش داشته است اما حتی یک بیکار نیز برای کشور زیاد است و باید برای رفع این مشکل تلاش کرد.


قنبری بر ضرورت ارائه آموزش در حوزه اشتغال تاکید کرد و افزود: در حوزه برنامه های ایجاد اشتغال برای روستاییان، ارائه تسهیلات، اطلاع رسانی، آموزش و کمک به ارائه طرح توجیهی اقتصادی بسیار مهم است.


وی تاکید کرد: استان محروم است و باید برای توسعه آن و کمک به معیشت مردم تلاش شود.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه جهاددانشگاهی سابقه درخشانی دارد، اظهار کرد: به برنامه های این نهاد شناخت داشته و به جهادگران ارادت داریم.


رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت:  استان برای توسعه به نیروهای کارآمد نیاز دارد که همراه با همدلی برای توسعه تلاش کنند.


دکتر رضا شاهین فر تاکید کرد: با هم افزایی می توان به استان خدمات بزرگی ارائه داد و به هم استانی ها خدمت کرد.


وی افزود: استان خراسان شمالی پتانسیل های بالایی دارد و باید در سطح ملی و بین المللی طرح ارائه داد و جهاددانشگاهی استان با این رویکرد حرکت می کند.


وی ادامه داد: جهاددانشگاهی تمام و کمال در خدمت توسعه استان است و حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و سایر حوزه های آن برای خدمت رسانی بسیج شده اند.


شاهین فر در ادامه به برخی برنامه های این نهاد اشاره کرد و راه اندازی اولین و تنها کلینیک درمان ناباروری استان با قابلیت ارایه خدمات به کشور ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه را از طرح های این نهاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: در این زمینه فضا و تجهیزات آماده است و در صورت حمایت کمتر از یک ماه به بهره برداری می رسد.


وی اولین مرکز تولید نهال گردوی پیوندی شرق کشور با هدف صادرات نهال، ایجاد اولین مجتمع مشاغل خانگی کشور، هدفمند کردن و ثمر بخش کردن وامهای اشتغال پرداختی با توانمندسازی متقاضیان و ایجاد پژوهشکده صنایع غذایی و اولین مرکز خدمات تخصصی خوراک دام را از دیگر طرح ها و برنامه های این واحد دانست.


رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی افزود: این نهاد به پشتوانه پژوهشکده های ملی و بین المللی و مراکز فرهنگی و آموزشی تخصصی برای توسعه استان و هم افزایی با سایر دستگاه ها برای خدمت به مردم آمادگی دارد.