اخبار

ترویج و توسعه فرهنگ کارافرینی و توانمند سازی مهمترین دستاورد شرکت تعاونی ها

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۴/۱۶

خلاصه خبر

رئیس صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی گفت: بهبود فضاي کسب و کار ، ترويج و توسعه فرهنگ کارافريني و توانمند سازی مهمترين دستاورد شرکت تعاوني ها است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی صندوق کارافرینی امید استان، منوچهر نبی زاده در جمع شرکت تعاونی های استان که متقاضی استفاده از تسهیلات تفاهم نامه با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بودند بر نقش بی بدیل شرکت تعاونی ها در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال اشاره کرد، افزود: با تشکیل تعاونی ها ، مراکز خود اشتغالی سازمان یافته تشکیل می گردند که علاوه بر مزایای اقتصادی ، تقویت کار گروهی نیز در آنها شکل می گیرد.

نبی زاده با تاکید بر اهمیت شرکتهای تعاونی، گفت : بهبود فضای کسب و کار و همچنین ترویج و توسعه فرهنگ کار گروهی و توانمندسازی از مهمترین دستاوردهای شرکت تعاونی ها می باشد.

وی با اشاره به گسترش شرکت تعاونی ها در استان، گفت: تسهیلات پرداختی از محل منابع صندوق توسعه ملی به تعاونیها به خوبی انجام پذیرفت بطوریکه اکثر طرحهای بزرگ و قابل اتکای صندوق به این تعاونیها پرداخت شد که بطور مثال شرکت تعاونی اریا یورد خراسان مجری طرح تولید پکیج های سرمایشی و گرمایشی با دریافت مبلغ 25 میلیارد ریال و شرکت تعاونی اعلابافان اپادانا تولید کننده فرش و گلیم دستباف با دریافت مبلغ 23 میلیارد ریال از این تسهیلات بهره مند شدند که اشتغال مناسبی نیز ایجاد کردند.

وی یکی از راه حل های برون رفت از رکود اقتصادی و تحریم را تکیه بر شرکت تعاونی ها و حمایت از اشتغالزایی گروه های هدف زیر مجموعه تعاونی ها بر شمردند.

در این جلسه برخی از مدیران شرکت تعاونی ها به تشریح طرح و فعالیت خود پرداختند و خواستار حمایت صندوق کارافرینی امید و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در قالب تفاهمنامه با تعاون کار و رفاه اجتماعی شدند.