اخبار

طرح نوین مشاغل خانگی در فرمانداری ازنا تشریح شد

لرستان

۱۳۹۷/۰۵/۰۷

متن کامل خبر

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ازنا با ریاست فرماندار و با حضور  معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان و مسئولین مربوطه در محل فرمانداری ازنا برگزار شد.

محمدی‌نژاد فرماندار شهرستان ازنا در این نشست گفت :  مسئولین مربوطه نسبت به امر فرهنگ سازی و ارا‌ئه تعریف درست از موضوع کار اقدام نمایند .

وی اظهار کرد: مشکل جامعه وام و پرداخت تسهیلات نیست ، مشکل جامعه عدم تعریف درست از کار و شغل است که متاسفانه بسیاری از مشاغل که در گذشته وجود داشته است امروزه در بین جوانان مورد پذیرش قرار نم‌یگیرد و این نشات گرفته از ذهنیتی است که در بین افراد جامعه وجود دارد.

محمدی نژاد گفت : اگر می‌خواهیم پرداخت تسهیلات بانکی به نتیجه برسد و منتج به ایجاد شغل برای افراد بیکار بشود باید با نظارت و کار کارشناسی باشد.

فرماندار شهرستان ازنا گفت : در راستای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان باید به ظرفیت های موجود مانند گردشگری ، گیاهان دارویی و تولید عرقیجات گیاهی و دارویی .... و توسعه آن توجه بسیار داشت .

در ادامه بیرانوند معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان گفت : اجرای طرح نوین مشاغل خانگی در استان لرستان وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود : هدف از تشکیل این جلسه معرفی طرح مشاغل خانگی است که این یک کار جدید با سازو کار جدید است.

بیرانوند گفت : متاسفانه تسهیلات بانکی که در گذشته پرداخت شده در جاهای دیگر هزینه شده و به ثمر نرسیده است و با روند جدید و تغییر در نحوه پرداخت تسهیلات بانکی و بجای پرداخت به افراد مستقل به افراد پشتیبان تسهیلات بدهند که با ایجاد شغل و گسترش آن از سایرین نیز حمایت کنند .

بیرانوند خاطرنشان کرد: این طرح در 9 استان پایلوت از جمله لرستان اجرا میگردد که باید تمام تلاش خود را جهت جذب بودجه بکار ببندیم.