اخبار

بخشدار دورود: کم هزینه بودن مشاغل خانگی یک مزیت مهم جهت کاهش نرخ بیکاری در شهر و روستا است

لرستان

۱۳۹۷/۰۵/۰۶

متن کامل خبر

نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی و سیلاخور استان لرستان با موضوع ثبت نام در طرح ملی الگوی نوین ساماندهی مشاغل خانگی در فرمانداری دورود برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری دورود ،  بخشدار مرکزی درود در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی و سیلاخور با موضوع ثبت نام در طرح ملی الگوی نوین ساماندهی مشاغل خانگی اظهار کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی فرصت بزرگی برای جوانان جویای کار است.


مهندس بهزاد شکری دریکوند افزود: توانمند سازی و اتصال به بازار مهم ترین خصوصیت الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است تا متقاضیان بتوانند تولیدات خویش را به راحتی به فروش برسانند.


وی اضافه کرد: در این راستا تولیدكنندگان بخش مشاغل خانگی برای فروش محصولات خود به برندهای و پشتیبانان ملی و استانی و فروشگاه های اینترنتی وصل می شوند تا بتوانند محصولات خویش را از این طریق به فروش برسانند.


بخشدار مرکزی دورود با اشاره به اهمیت نیازسنجی مشاغل گفت: کم هزینه بودن مشاغل خانگی یک مزیت مهم جهت کاهش نرخ بیکاری در شهر و روستا است.


وی با تأکید بر اطلاع رسانی گسترده در خصوص این طرح اظهار داشت: از دهیاران انتظار می رود در خصوص اطلاع رسانی و ثبت نام متقضیان در روستاها در فرصت زمانی تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند.


شکری دریکوند در ادامه به شرایط متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: داشتن حداقل 18 سال سن، ساکن استان محل ثبت نام و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کار سه شرط اولیه برای ثبت نام در این طرح اعلام شده است.


وی خاطرنشان کرد: از کلیه متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی دعوت می شود پس از مطالعه دقیق استان ها و مشاغل مورد نیاز در هر استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir   تا تاریخ ۹۷/۵/۱۰ اقدام کنند


در این نشست مهندس بیرانوند نماینده جهاد دانشگاهی لرستان نیز با بیان این نکته که لرستان یکی از ۹ استان انتخاب شده اجرای طرح می باشد توضیحاتی در خصوص مراحل مختلف طرح  که  شامل مشاوره شغلی رایگان ، آموزش رایگان در شهرستان، ارائه تسهیلات بانکی کم بهره و اتصال به زنجیره بازارهای ملی و فروش تضمینی محصول  می باشد را ارائه نمود.