اخبار

تشریح فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سمیرم

اصفهان

۱۴۰۰/۰۴/۲۰

متن کامل خبر

جلسه تشریح فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ( اتصال به بازار)  با حضور دهیاران، مدیر و کارشناسان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی  ، سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و ... شهرستان سمیرم برگزار شد.
در این جلسه که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی تشکیل شد ، مدیر اجرایی طرح در استان گزارشی از کلیات
  طرح ارایه و از اقدامات انجام یافته در فاز اول و دوم برای حاضران در جلسه گزارش داد. درادامه جلسه ضمن ارائه گزارش وضعیت اشغال شهرستان توسط مدیر اداره کار و  نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر به ارائه گزارشی از فعالیت صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی و همچنین بررسی امکانات، توانمندی ها و مزیت های شغلی موجود پرداختند.

گفتنی است شهرستان سمیرم در جنوب غربی استان، بین چهار استان اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس واقع شده‌است. این شهرستان  از لحاظ کشاورزی مهم‌ترین تولیدکننده سیب در استان به‌ شمار می‌آید. از دیگر رهآورد‌های سمیرم  می‌توان به عسل و صنایع لبنی مانند قارا، کشک و صنایع دستی به ویژه قالی، گلیم و جاجیم اشاره نمود.