اخبار

یک کارشناس ارشد مدیریت اجرایی: طرح نوین مشاغل خانگی، پیشران رونق این مشاغل نوپا در کشور می‌شود

تهران

۱۳۹۷/۰۵/۰۶

متن کامل خبر

یک کارشناس ارشد مدیریت اجرایی گفت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که برمبنای مطالعات کشورهای موفق و تجارب طرح‌های پیشین در این حوزه و همچنین لحاظ کردن اسناد بالادستی خصوصاً سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تنظیم شده است، امیدواری برای ایجاد اشتغال پایدار خانگی را در کشور افزایش داده است.


«محمد اکبری» با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار سامانه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی inhb.ir اظهار کرد: برای انجام این طرح آنگونه که گفته‌اند  کشورهای موفق دنیا از نظر مشاغل خانگی، بررسی و مطالعه شده که شامل کشورهای آمریکا، چین، انگلستان، مکزیک، استرالیا، سریلانکا، هندوستان و تایلند است، تجارب آنها بومی‌سازی و بر اساس آن یک الگوی نوین مشاغل خانگی طراحی شده است.


وی افزود: از طرفی استان‌های پایلوت طرح هم مطالعه شده و بر مبنای مزیت‌های منطقه‌ای، رسته‌های شغلی تقسیم شده است که مزیت طرح محسوب می‌شود.


این کارشناس ارشد مدیریت اجرایی خاطرنشان کرد: به میدان آوردن پشتیبان‌ها و حامیان و برندهایی که توان حمایت از محصول تولیدی مشاغل خانگی را دارند و مددرسانی در زمینه بازاریابی محصولات و اتصال به زنجیره‌ای از توانمندی‌ها برای کسانی که قصد کار و فعالیت و تولید واقعی را دارند فرصتی بزرگ فراهم می‌کند که تولیدکنندگان مشاغل خانگی باید غنیمت بشمارند.


اکبری اضافه کرد: کاهش وابستگی متقاضیان به تسهیلات بانکی در کنار حمایت‌های ذکر شده، پیشران رونق این مشاغل نوپا در کشور می‌شود.


وی گفت: رها شدن طرح الگویی پس از جابه جایی‌های مدیریتی از نگرانی‌های طرح است، متاسفانه تا کنون طرح‌های خوبی به این سرنوشت دچار شده‌اند، این طرح با همه مزیت‌های بنیادیش، باید ادامه یابد تا حداقل به بخشی از اهدافش برسد در این صورت خود به خود قابلیت ترویج دارد و راه خود را در شهر و روستا می‌یابد.


اکبری پیش‌بینی کرد: این طرح در مرحله بعد به استان‌های دیگر نیز برسد و فراگیر شود البته اگر روند ثبت نام متقاضیان، درست و صحیح انجام شود.