اخبار

نشست بررسی وضعیت مشاغل خانگی با حضور نمایندگان سمن‌های کردستان

كردستان

۱۳۹۷/۰۵/۰۴

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با تاکید بر اهمیت و ضرورت توسعه مشاغل خانگی، گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به دلیل کم بهره بودن، نقش اثرگذاری در افزایش فرصت‌های شغلی دارد. 

 

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، برهان صلواتی در نشست بررسی وضعیت مشاغل خانگی استان که با حضور نمایندگان سمن های فعال استان در جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در استان نیازمند واگذاری امور به بخش خصوصی و اجرای اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی هستیم چراکه امروزه بخش خصوصی می تواند به بهترین شیوه در این زمینه ایفای نقش کند. 

 

وی با اشاره به اینکه این اصول در راستای تقویت بخش های غیردولتی و خصوصی است،  افزود: تجربه نشان داده ورود دولت به تنهایی نتیجه بخش نبوده و حصول نتیجه جز با حضور بخش خصوصی میسر نخواهد بود. 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان توسعه مشاغل خانگی را راهکار مناسبی برای مقابله با بیکاری دانست و عنوان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی نیز با توجه به درصد سود پایین می تواند نقش اثرگذاری در افزایش فرصت های شغلی در جامعه داشته باشد.

 

صلواتی در ادامه از نمایندگان بخش خصوصی خواست تا با ورود به این عرصه، زمینه را برای ایجاد اشتغال که در حال حاضر مهمترین مشکل جامعه است، گام بردارند. 

 

وی از خیرین و مسئولین گروه های مردم نهاد و همچنین رسانه های جمعی استان خواست، با اطلاع رسانی دلسوزانه مردم را در جریان تسهیلات و مزایای مشاغل خانگی قرار دهند.

 

در ادامه این جلسه نمایندگان بخش خصوصی نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص مشاغل خانگی و نقاط ضعف و قوت آن پرداختند.