اخبار

رئیس جهاددانشگاهی کردستان: ثبت‌نام بیش از ۲۵۰۰ نفر متقاضی مشاغل خانگی در استان

كردستان

۱۳۹۷/۰۵/۰۴

متن کامل خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان د ر خصوص سهمیه استان کردستان در طرح نوین مشاغل خانگی گفت: سهمیه استان در این طرح 2هزار و 600نفر است که تا روز گذشته بالغ بر ۲۵۴۵ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و همچنان ثبت نام چه در سایت( inhb.co ) و چه با حضور در مرکز جهاددانشگاهی انجام می شود.


به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، چیا سهراب نژاد، در نشست هم اندیشی سمن های فعال استان که با محوریت مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه الگوی نوین مشاغل خانگی طرحی متفاوت از سایر طرح های دیگر است اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت کار و جهاددانشگاهی اجرا می شود.


وی افزود: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در سه مرحله و به صورت پایلوت، در 9 استان کشور من جمله استان کردستان، در راستای ایجاد مشاغل خانگی پایدار اجرا می شود.


رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با تشریح مرحله اول اجرای طرح مشاغل خانگی، تصریح کرد: در مرحله اول از میان 340رشته که به عنوان رشته های مشاغل خانگی معرفی شده است با انجام کار مطالعاتی که با حضور دستگاه های اجرایی، اساتید دانشگاهی و کارآفرینان بخش خصوصی و دولتی انجام دادیم 12 رشته انتخاب شد.


وی با بیان 12 رشته انتخابی در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد: این 12 رشته شامل رشته های تولید و بسته بندی عسل، کلاش بافی، گلیم بافی، صنایع چوب، قالیبافی، پوشاک، گل و گیاه، انیمیشن، مترجم زبان های خارجه، ویراستاری، زیورآلات و مصنوعات چرمی است.


سهراب نژاد ادامه داد: از 12 عنوان رشته مشاغل خانگی بخشی مختص به جامعه دانشگاهی و بخشی مختص به کسانی است که به صورت تجربی این حرفه ها را فرا گرفته اند.


وی با تشریح مرحله دوم اجرای طرح مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: مرحله دوم که فعلا در حال اجراست شامل ثبت نام در سامانه طرح نوین اشتغال خانگی به آدرس( inhb.co ( است که در این موضوع به کمک و همیاری سازمان های مردم نهاد و سمن ها جهت اطلاع رسانی و ثبت نام نیازمندیم.


رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به شرایط ثبت نام در سامانه طرح نوین اشتغال خانگی گفت: افراد بالای 18سال سن که در جایی بیمه کاری نشده باشند و همچنین حداقل اطلاعات کاری در مورد این 12رشته دارند واجد شرایط برای ثبت نام در طرح نوین مشاغل خانگی هستند.


وی در خصوص سهمیه استان کردستان در طرح نوین مشاغل خانگی اظهار کرد: سهمیه استان در این طرح 2هزار و 600نفر است که تا روز گذشته بالغ بر ۲۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و همچنان ثبت نام چه در سایت( inhb.co ) و چه با حضور در مرکز جهاددانشگاهی انجام می پذیرد.


سهراب نژاد افزود: بعد از ثبت نام متاقاضیان، آن ها را متناسب با اطلاعاتشان در زمینه رشته انتخابی در گروه هایی تقسیم می کنیم و در رشته مورد نظر به آن ها آموزش های تکمیلی می دهیم.


وی تصریح کرد: ما افراد را به مربی جهت آموزش، مشاور جهت مشاوره در خصوص اتصال به بازار و پشتیبان جهت اتصال به بازار معرفی می کنیم که وجود پشتیبان نقطه قوت این طرح است و همچنین علاوه بر پشتیبان با فروشگاه های اینترنتی جهت فروش کالا قرارداد بسته ایم.


رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به ضرورت حمایت از پشتیبان ها عنوان کرد: اگر ما از طریق پرداخت تسهیلات پشتیبان ها را تقویت کنیم در این صورت می توانیم افراد تحت پوشش آن ها را جهت ایجاد شغل پایدار افزایش دهیم.


وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با همکاری شهرداری، استانداری و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نظر دارد بازار محلی استاندارد و در شان مردم در سطح شهر ایجاد کند که از طریق آن بتوان کالاهای تولیدی را بدون واسطه به بازار عرضه کرد.


سهراب نژاد مشکل اصلی استان کردستان را نبود برندهای محلی در بازار دانست و خاطرنشان کرد: کلاش بافان و گلیم بافان خوبی در استان داریم که به دلیل نبود برند محصولاتشان به خوبی به فروش نمی رود و ما در این طرح به دنبال ایجاد برندهایی برای فروش کالاها در سطح کشور هستیم.


وی در پایان با اشاره به وظیفه اخلاقی سازمان های مردمی و سمن ها در رابطه با ایجاد شغل یادآورشد: با توجه به فرصت کمی که تا پایان ثبت نام باقی مانده ما از سازمان های مردمی و سمن ها به واسطه وجود ارتباطات مردمی و نفوذ در اقشار مختلف جامعه می خواهیم، افراد دارای صلاحیت را جهت ثبت نام در این طرح معرفی کنند.


لازم به ذکر است ثبت نام طرح نوین مشاغل خانگی در سایت( inhb.co ) و مراکز جهاددانشگاهی تا تاریخ 10مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.