اخبار

فرماندار کرمانشاه: دستگاه‌ها مُبلغ طرح "مشاغل خانگی" باشند

کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۵/۰۳

متن کامل خبر

فرماندار کرمانشاه از مدیران شهرستان خواست مبلغ طرح مشاغل خانگی باشند و گفت: میزان جذب این تسهیلات در شهرستان کرمانشاه از بسیاری از شهرستان‌های دیگر استان کمتر است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر در کمیته اشتغال شهرستان کرمانشاه که امروز (3 مرداد) برگزار شد با اشاره به طرح مشاغل خانگی که با همکاری جهاد دانشگاهی در کرمانشاه آغاز شده، افزود: سهمیه کل استان کرمانشاه از این طرح 28 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی 2700 نفر است که بخشی از آن مربوط به شهرستان کرمانشاه است.
 
رنجبر گفت: این طرح ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در کرمانشاه است که نباید از آن غافل شد. 
 
وی ادامه داد: طرح اشتغال خانگی علاوه بر پرداخت تسهیلات، آموزش و بازاریابی را نیز برای متقاضیان در نظر گرفته است.
 
فرماندار کرمانشاه از دستگاه‌ها خواست مُبلغی برای استفاده از ظرفیت این طرح باشند و عنوان کرد: در روستاها و با همکاری دهیاران کار بیشتری صورت گرفته، اما در مناطق شهری عملکرد خوبی نداریم.
 
رنجبر درباره طرح اشتغال روستایی نیز از فاصله زیاد موارد انعقاد قرارداد شده در بانک و میزان پرداختی‌ها گلایه کرد و خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در این خصوص شد.
 
وی بیان کرد: در این طرح 54 میلیارد تومان در دو مرحله سهمیه شهرستان کرمانشاه است که 198 طرح با اعتبار 264 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1579 نفر پیش‌پذیرش شده است.
 
به گفته فرماندار کرمانشاه، از این تعداد فقط 42 طرح با اعتبار 43 میلیارد تومان انعقاد قرارداد و 29 طرح با اعتبار 24 میلیارد تومان پرداخت شده که فاصله زیادی با طرح‌های پیش‌پذیرش شده دارد.
 
رنجبر سپس با بیان اینکه بخش ماهیدشت و کوزران کرمانشاه از سهمیه تسهیلات مناطق زلزله زده برخوردار هستند، افزود: نباید این ظرفیت را از دست بدهیم، زیرا سود این تسهیلات حدود چهار درصد است و آورده کمتری هم می‌خواهد.