اخبار

جلسه دوره هاي مشاوره عمومي ويژه متقاضيان صنايع دستي در استان مركزي

مرکزي

۱۴۰۰/۰۴/۲۱

خلاصه خبر

جلسه دوره هاي مشاوره عمومي ويژه متقاضيان صنايع دستي در جهاددانشگاهی استان مركزي برگزار شد


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي، روز يكشنبه 20 تيرماه 1400 جلسه مشاوره عمومي دوره هاي صنايع دستي برگزار شد.

اين جلسه با حضور متقاضيان و همچنين پيشران صنايع دستي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در محل سالن جلسات جهاددانشگاهي استان مركزي برگزار گرديد.

در اين جلسه فاطمه غني پور مدير اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي؛ ضمن تشريح طرح، توضيحاتي در خصوص ايجاد اشتغال پايدار از طريق كسب و كارهاي خانگي افزود: اين طرح با هدف آموزش و توانمندسازي متقاضيان نسبت به ايجاد شغل، رونق اقتصاد خانواده، توليد محصول و افزايش ثروت ملي در كشور در حال اجرا مي باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: برگزاري اين دوره به متقاضيان كمك مي كند كه هدفمندتر و اصولي تر كار خود را ادامه دهند.

وي اذعان داشت: با توجه به اينكه صنايع دستي با توجه به فراواني تنوع و گرايش هايي كه در زيرمجموعه خود دارا مي باشد؛ يكي از بخش هاي توليدي كشور محسوب مي شود كه نقش پررنگي در افزايش توليد و اقتصاد كشور؛ همچنين ايجاد ثروت ملي ايفا مي كند.

وي در پايان اذعان داشت: صنايع دستي ايران كه از ويژگي هاي منحصر بفردي برخوردار است تا بحال توانسته در بازارهاي داخلي و خارجي به رقابت بنشيند؛ اما آنچه در اين طرح حائز اهميت است اين كه اين طرح فرصت مناسبي براي متقاضيان و فعالان اين حرفه فراهم نموده كه با ايجاد خلاقيت هايي در اين زمينه كالاهاي خود را در ابتدا برند نموده تا از اين طريق بتوانند در بازارهاي بين المللي به رقابت بيشتري دست يابند و همچنين از طريق شبكه هاي مجازي بتوانند محصولات خود را بدون واسطه و با قيمت واقعي بفروش رسانند.

 شايان ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه ا جتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.