اخبار

فرماندار بروجن: مشاغل خانگي مي‌تواند در شرايط کنوني در استان و کشور اثرگذار باشد

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۰۵/۰۳

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، فرماندار شهرستان بروجن در نشست طرح الگوي نوين مشاغل خانگي، يکي ازرسته‌هایی اشتغال که مي تواند در شرايط کنوني در استان و کشور اثرگذار باشد را مشاغل نوين خانگي دانست.

مسعود ملکي با برشمردن مزيت‌هاي شهرستان بيان کرد: جاي جاي شهرستان بروجن در تمامي زمينه‌ها داراي ظرفيت و پتانسيل بالايي است که نيازمند مديريت صحيح و هدايت نيروي انساني جوياي کار با ارائه آموزش‌هاي لازم به سمت اشتغال است و مزيت‌هاي مختلف مشاغل خانگي که براي شهرستان‌ مشخص شده است مي‌تواند زمينه ساز ايجاد شغل پايدار شود.

فرماندار بروجن به بيان مشکلات پيش روي مشاغل خانگي پرداخت و ابراز کرد: مهم‌ترين دغدغه طرح‌هاي توسعه و ايجاد مشاغل خانگي بعد از مهارت‌آموزي، پشتيباني و فروش تضميني محصولات توليدي است که عدم بازاريابي و فروش محصولات سبب نا اميدي بين متقاضيان مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: بايد همه دستگاه‌هاي شهرستان از همه ظرفيت‌هاي موجود جهت هماهنگي و هم‌افزايي بين بخشي جهت اجرايي شدن طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي تلاش نمايند تا بخش عمده‌اي از معضل بيکاري در استان و کشور رفع شود.

لازم به ذکر است اين طرح در سه فاز شناسايي مزيت‌ها، توانمندسازي و آموزش و اتصال به بازار توسط جهاد دانشگاهي در حال اجرا است و متقاضيان راه‌اندازي کسب و کارهاي خانگي بدون ارائه طرح توجيهي مي‌توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي Inhb.co، jchb.irو Inhb.ir در سامانه طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي ثبت نام کنند.